هشدار جدی به هواداران جام ‌جهانی برای دوری از شترها +عکس

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر افشای نقش یک شرکت آمریکایی در بحران قطر
افشای نقش یک شرکت  آمریکایی در بحران قطر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.10.2022
اشتراک
در آستانه آغاز رقابت‌های جام جهانی، آنفولانزای شتری، مسافران قطر را تهدید می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، خبرهای زیادی پیرامون آنفولانزای شتری و مرگبار بودن آن بیش از کووید منتشر شده است. و گفته می‌شود که آنفولانزای شتری یا MERS-CoV از خفاش‌ها به شترهای صحرای همسایگی عربستان سعودی سرایت کرده و می‌تواند به انسان نیز منتقل شود. برخلاف کووید-۱۹ هیچ واکسن یا درمانی برای این بیماری وجود ندارد و به طرفداران انگلیس و ولز هشدار داده شده که به توصیه‌های دولت بریتانیا توجه کنند.
نشریه "سان" نوشت که هفته گذشته گله‌ای از شترها را در نزدیکی هتل "سوق الوکره" که تیم ملی انگلیس قرار است در آن مستقر شود، مشاهده کرد. و همین چند هفته پیش بود که "الیور هاروی" سفری به قطر داشت تا نشان دهد که طرفداران در حین جام جهانی از چه چیزهایی می‌توانند لذت ببرند، که یکی از موارد شترسواری بود و همچنان شرکت‌های توریستی همچنان مشغول تبلیغ شترسواری و سفرهای سافاری هستند.
پروفسور پل هانتر، از دانشگاه ایست آنجلیا، نیز دراین‌باره گفت: «هواداران باید از شترهای قطر دوری کنند. این توصیه برای کاهش خطر ابتلا به ویروس است. این بیماری ناخوشایند بسیار کشنده‌تر از کووید-۱۹ است و در حال حاضر هیچ واکسن موثری برای جلوگیری از ابتلا و یا درمان بیماری وجود ندارد.»
روسای سازمان جهانی بهداشت هم پیش‌تر در ماه آگوست هشدار دادند که حدود ۸۰ درصد موارد در نتیجه تماس با شترهای آلوده یا افراد مبتلا در بیمارستان اتفاق افتادند. این بیماری که نام کامل آن سندرم تنفسی خاورمیانه است، از زمانی که برای اولین بار در عربستان در سال ۲۰۱۲ شناسایی شد، بیش از ۲۰۰۰ نفر را مبتلا کرده و حداقل ۸۵۰ نفر را کشته است. کارشناسان نگرانند که این بیماری به زودی از طریق شترهای آلوده که فقط علائم خفیفی از خود نشان می‌دهند، از شبه جزیره عربستان به آفریقا سرایت کند.
پس از گزارش دو مورد ابتلا به آنفولانزای شتری در سال جاری در قطر، به هواداران فوتبال که در جام جهانی قطر توصیه می‌شود از شترها دوری کنند چراکه بیم آن می‌رود که این بیماری کشنده‌تر از کووید است و هزاران نفری که به قطر هجوم می‌آورند را از پای درآورد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала