سازمان بهداشت جهانی: در سیل پاکستان ۱۲۹۰ نفر کشته شدند

© Sputnik / Константин Михальчевский /  مراجعه به بانک تصاویر سازمان بهداشت جهانی: در سیل پاکستان ۱۲۹۰ نفر کشته شدند
سازمان بهداشت جهانی: در سیل پاکستان ۱۲۹۰ نفر کشته شدند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.09.2022
اشتراک
سازمان بهداشت جهانی در گزارشی اعلام کرد: ۱۲۹۰ نفر در سیل پاکستان کشته و ۱۲۵۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.
به گزارش اسپوتنیک، سازمان بهداشت جهانی (WHO) در بیانیه‌ای که روز دوشنبه منتشر شد، اعلام کرد که در پی سیل بی‌سابقه که یک سوم پاکستان را ویران کرد و بیش از ۶۰۰ هزار نفر را آواره کرد، حداقل ۱۲۹۰ نفر کشته و ۱۲۵۰۰ نفر زخمی شدند.
سازمان جهانی بهداشت با بیان اینکه بیش از ۱۲۹۰ نفر جان خود را از دست داده و ۱۲۵۰۰ نفر مجروح شده اند، افزود که بیش از ۳۳ میلیون نفر تحت تاثیر این سیل قرار گرفته اند که بیش از ۶.۴ میلیون نفر از آنها نیاز مبرم به کمک های بشردوستانه دارند. تقریباً ۶۳۴ هزار آواره در کمپ ها زندگی می کنند.
این سازمان گفت که بیش از ۱۴۶۰ مرکز بهداشتی تحت تأثیر قرار گرفته اند که از این تعداد ۴۳۲ به طور کامل تخریب و ۱۰۲۸ مورد آسیب جزئی دیده اند و افزود که دسترسی به مراکز بهداشتی و درمانی و تجهیزات ضروری پزشکی به میزان قابل توجهی محدود است.
در ۲۹ آگوست، اداره ملی مدیریت بلایای پاکستان اعلام کرد که از آغاز فصل باران های موسمی در ۱۴ ژوئن حداقل ۱۰۶۱ نفر جان خود را از دست داده اند و بیش از ۱۵۰۰ نفر دیگر مجروح شده اند.
هفته گذشته مقامات پاکستانی در این کشور وضعیت اضطراری اعلام کردند و از سایر کشورها و سازمان های بین المللی خواستند تا تمام کمک های ممکن را به مردم ارائه کنند. بر اساس گزارش اداره ملی مدیریت بلایای طبیعی، پاکستان در مقایسه با سال های گذشته که ۱۳۴ میلی متر بارندگی داشته، سال جاری شاهد ۳۸۸.۷ میلی متر (۱۵ اینچ) بارندگی بوده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала