- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

نبنزیا عواقب استفاده از "بمب کثیف" توسط اوکراین را تشریح کرد

© Sputnik / Nancy Siesel /  مراجعه به بانک تصاویر واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل
واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.10.2022
اشتراک
نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل: مسکو استفاده از "بمب کثیف" توسط کی یف را یک اقدام تروریستی تلقی خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، مسکو استفاده احتمالی اوکراین از "بمب کثیف" را به عنوان یک اقدام تروریسم هسته ای در نظر خواهد گرفت. این موضوع در نامه ای از سوی نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، واسیلی نبنزیا، به دبیرکل این سازمان، آنتونیو گوترش آمده است.
نبنزیا در سخنرانی خود خاطرنشان کرد که تحریکات کی یف می تواند با حمایت کشورهای غربی انجام شود. وی همچنین گفت که مسکو از رئیس سازمان جهانی می خواهد تا تمام تلاش خود را برای جلوگیری از اجرای این طرح جنایتکارانه انجام دهد. روسیه از کشورهای غربی می خواهد که از نفوذ خود در اوکراین استفاده کنند تا کی یف از اجرای این تحریک امتناع کند. این دیپلمات بر این واقعیت تأکید می کند که چنین برنامه هایی عواقب جدی در پی خواهد داشت که منجر به خسارات گسترده در بین مردم خواهد شد.
نبنزیا در این نامه یادآور شده است که روسیه برنامه ای برای استفاده از سلاح هسته ای در اوکراین نداشته و ندارد. وی به این نکته توجه کرد که نه رهبری کشور و نه وزارت دفاع از چنین احتمالی صحبت نکرده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала