گزارش و تحلیل

یک بام و دو هوای اتحادیه اروپا

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر اتحادیه اروپا
اتحادیه اروپا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.10.2022
اشتراک
اخیرا جوزف بورل همانگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی نژاد پرستانه و توهین آمیز، اروپا را بهشت و بخش های دیگر جهان را جنگل توصیف کرده است.
البته در بیانیه ای که اخیرا دفتر ایشان منتشر کرده وی اظهار داشته که منظور وی چیز دیگری بوده و از صحبت هایش سوء برداشت شده اما واقعیت امر این است که وی دیدگاه بخشی از سیاست مداران غربی نسبت به خود و جهان را بیان کرده و سوء تفسیری در ماجرا نبوده.
ایشان و همفکرانشان بدون توجه به واقعیت های تاریخی فقط به استناد برخی باورهای غیر واقعی این اظهارات را بیان می کنند.
این در حالی است که اگر به تاریخ بشریت نگاهی گذرا بیاندازیم می بینیم که بخشهایی که آقای بورل از آنها به عنوان بهشت روی زمین صحبت می کند به صورت تاریخی همیشه جنگل جهان بوده که زیستگاه انسان های وحشی و غیر متمدن بوده و تمدن و بهشت کره زمین همیشه در آنطرف جهان بوده.
واقعیت امر هم این است که در دوره ای وحشی هایی که در جنگل ها زیست می کردند به سمت تمدن بشریت یورش بردند و این تمدن را نابود وغارت کردند.
هر آنچه امروزه کشورهای موسوم به اتحادیه اروپا در کنارشان انگلیس و آمریکا و توابعشان دارند نتیجه همان غارت کردن ما یملک تمدن های بشری بوده و اگر هم اینها امروزه تصور می کنند که به تمدن رسیده اند این تمدن از دیگران به آنها رسیده.
توجه داشته باشید که جنگ های جهانی توسط همین ها راه افتاد و امروزه هم هر چه بلا سر بشریت می آید از زیر سر همین ها است.
سلاح های کشتار جمعی توسط همین ها تولید و استفاده شده و همه توطئه هایی که امروزه جهان را در بر گرفته زیر سر همین ها است.
گو اینکه بسیاری کشورهای جهان نسبت به این اظهارات بورل اعتراض کرده اند اما اگر به همین ایران خودمان نگاه کنیم می بینیم که همه بدبختی هایی که چند قرن است سر ملت ایران می آید از زیر سر همین اروپایی ها است.
همان تاجی که ملکه سابق انگلیس سرش می گذاشت و امروزه قرار است شاه جدید سرش بگذارد همه جواهراتش از ایران و هند سرقت شده و خود نشان دزدی های همین اروپایی ها از ملت های دیگر است.
همین کشورهای اروپایی حامی بزرگترین گروه های تروریستی در تاریخ بشریت می باشند و به آنها پناه داده اند و نمونه اش گروه های تروریستی ای هستند که امروزه در آلبانی و کشورهای اسکاندیناوی و آلمان و فرانسه و انگلیس فعال می باشند.
همین ها رسانه هایی را در سرزمین های خود ایجاد کرده اند که طبق قوانین خودشان هم در حال دروغ پراکنی و فتنه بر انگیزی در کشورهای مختلف از جمله ایران می باشند و به صراحت برخی را تشویق به خشونت می کنند.
 اعلام تاریخ اعمال تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران به دلیل حمایت از روسیه در درگیری‌ اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.10.2022
اعلام تاریخ اعمال تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران به دلیل حمایت از روسیه در درگیری‌ اوکراین
در حالی که طبق قوانین خود همین جایی که آقای بورل در آن حضور دارد اگر رسانه ای اقداماتی برای تشویق به انجام کارهای خشونت وار انجام دهد باید بسته شود ولی مشاهده می کنیم که همان رسانه ها امروزه برخی را تشویق می کنند به پلیس در ایران حمله کنند و یا نحوه ساختن بمب ها و سلاح های دستی را آموزش می دهد و یا حتی اعمال تروریستی مثل ترور وقتل نیروهای امنیتی را نه فقط منتشر می کنند بلکه قاتلین را تشویق می کنند و از آنها حمایت می کنند.
آیا به یاد دارید که همین چند سال اخیر گروه های تروریستی مانند داعش قتل انسان های بی گناه را در همان رسانه ها منتشر می کردند و همین رسانه ها با آب و تاب اینها را بازنشر می دادند و هیچ کس جلوی آنها را نمی گرفت؟
آیا اینکه اینها جلوی فعالیت رسانه های مستقل دیگر را می بندند و فقط به رسانه هایی که سیاست های تفرقه بر انگیزانه و فتنه گرایانه و تروریستی را تشویق می کنند اجازه فعالیت می دهند جزو قوانین بهشت آقای بورل است؟
درباره سرکوب معترضان در فرانسه و آلمان و انگلیس و... نسبت به سرسپردگی کورکورانه سیاستمداران اروپایی به آمریکا را چه توصیف می کنند؟
این چه بهشتی است که کسی جرئت نکند در آن درباره اینکه اسرائیل بزرگترین زندان انسانی را ایجاد کرده و یا مردم بی دفاع فلسطین را بدون هیچ توجیهی می کشد اظهار نظر کند؟
آیا بهشتی های آقای بورل همان هایی هستند که در اوکراین در حال تولید سلاح های شیمیایی و بیولوژیک برای نابودی ژن های خاصی از انسان ها هستند؟
آیا بهشت آقای بورل همان هایی هستند که ملیون ها انسان بی گناه را در سرتاسر جهان به بهانه های واهی وکاذب با سلاح های کشتار جمعی سلاخی کرده اند؟
هنوز خون بی گناهان مردم افغانستان و عراق و لیبی و سوریه و... روی دست همان بهشتی هایی هستند که آقای بورل درباره شان صحبت می کند.
در کجای جهان می توانید نقطه ای را پیدا کنید که با سلاح هایی که همین بهشتیان آقای بورل تولید کرده اند مردم کشته نشده اند.
احیانا فکر نکنید منظور ام فقط یمن ویا عراق و فلسطین و لیبی و افغانستان وسوریه و... است، از آفریقا بگیرید تا آمریکای لاتین تا شرق آسیا تا شرق اروپا تا ... روزانه هزاران انسان فقط به دلیل سیاست های اروپایی ها کشته می شوند و جانشان را از دست می دهند.
تعداد افرادی که درون آمریکا با سلاح های تولید همان بهشتیان آقای بورل کشته می شوند از تعداد سربازان آمریکایی که سالانه در جنگ های مختلف کشته می شوند به مراتب بیشتر است.
آقای بورل نباید خودش را گول بزند و تصور کند چون اروپا چند تا درخت و سبزه دارد پس می شود بهشت، بهشت با انسان هایی که در آن زندگی می کنند بهشت می شود، بهشت آن جایی نیست که تروریست ها در آن پناه می گیرند، تروریست ها می روند در جنگل پناه می گیرند، پس جایی که تروریست ها هستند همان جنگل است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала