اعلام تاریخ اعمال تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران به دلیل حمایت از روسیه در درگیری‌ اوکراین

© Sputnik / Alexey Vitvitsky اعلام تاریخ اعمال تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران به دلیل حمایت از روسیه در درگیری‌ اوکراین
 اعلام تاریخ اعمال تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران به دلیل حمایت از روسیه در درگیری‌ اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.10.2022
اشتراک
اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه ایران به دلیل حمایت از روسیه در درگیری‌های اوکراین را پیش از آغاز اجلاس سران اتحادیه اروپا در 20 و 21 اکتبر تصویب خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، یک مقام ارشد اتحادیه اروپا به خبرنگاران در بروکسل گفت: "ما در روند اعمال تحریم‌ها هستیم و این روند تا اجلاس سران به پایان می‌رسد".
این مقام همچنین اعلام کرد که اتحادیه اروپا مدارک کافی حاکی از تحویل هواپیماهای بدون سرنشین تهران به مسکو را جمع آوری کرده است.
وی خاطرنشان ساخت:" رهبران به طور خلاصه به ایران خواهند پرداخت. هم سرکوب های داخلی و هم حمایت ایران از روسیه بررسی خواهد شد."
خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه به نقل از سه دیپلمات اروپایی گزارش داد که کشورهای عضو اتحادیه اروپا بطور مقدماتی درباره تحریم‌هایی علیه هشت فرد و نهادی که بروکسل معتقد است در تامین ادعایی هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) ساخت ایران به روسیه دست دارند، توافق کردند.
 وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.10.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
آیا ایران به روسیه، پهپاد می فروشد؟
به نوبه خود، نبیلا ماسرالی، دبیر مطبوعاتی رئیس سرویس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در یک نشست خبری در بروکسل، استدلال کرد که اتحادیه اروپا "شواهد کافی از این فعالیت [ایران] را جمع آوری کرده و در حال آماده سازی پاسخ سریع است."
دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز سه شنبه گفت کرملین هیچ اطلاعاتی در مورد خرید و یا استقرار پهپادهای ایرانی توسط روسیه ندارد. وی خاطرنشان کرد: تجهیزات داخلی ساخت روسیه استفاده می شود
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала