مدیرکل آژانس بین المللی اتمی: مذاکرات هسته‌ای ایران در بن‌بست است

© Photo / IRNAرافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.10.2022
اشتراک
رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تکرار ادعای به بن‌بست رسیدن مذاکرات وین، مدعی شد به دلیل محدودیت دسترسی بازرسان خود به تأسیسات هسته‌ای ایران در ماه‌های اخیر، اطلاعات مهمی را در اختیار ندارند.
به گزارش اسپوتنیک، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (چهارشنبه) مدعی شد مذاکرات درباره توافق هسته‌ای ایران که بین ایران و طرف‌های اروپایی و به‌صورت غیرمستقیم با آمریکا در وین انجام شد، به بن‌بست رسیده است.
گروسی در یک مصاحبه طی سفری به آرژانتین، ادعا کرد: "مذاکرات احیای توافق هسته‌ای ایران در بن‌بست قرار دارد. آژانس اتمی هم به دلیل محدودیت دسترسی بازرسان خود [به تأسیسات هسته‌ای ایران] در ماه‌های اخیر، از اطلاعات مهمی بی‌خبر است".
پیش از این نیز "رابرت مالی" نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران، با اذعان به اینکه احیای توافق هسته‌ای ایران نه در دستورکار و نه تحت تمرکز واشنگتن هم نیست، مدعی شد که هیچ تحرکی در زمینه مذاکرات وین انجام نمی‌شود.
کاخ سفید: هیچ شانسی برای احیای برجام در آینده نزدیک وجود ندارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.10.2022
کاخ سفید: هیچ شانسی برای احیای برجام در آینده نزدیک وجود ندارد
دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌های ایران پس از وقفه‌ای پنج‌ ماهه ۱۳ مردادماه در شهر وین آغاز شد. این مذاکرات به مدت چهار روز ادامه داشت و روز ۱۷ مرداد با پرواز هیئت‌های شرکت‌کننده به پایتخت‌ها به پایان رسید.
برگزاری این دور از مذاکرات پس از آن صورت گرفت که بورل در مقاله‌ای در روزنامه فایننشال‌تایمز مدعی شده بود بسته پیشنهادی جدیدی روی میز گذاشته که حاوی راهکارهای به‌روزشده‌ای در خصوص رفع تحریم‌ها و گام‌های هسته‌ای ایران است.
تحلیلگران می‌گویند برخی عوامل مانند فشارهای اسرائیل ، اختلافات با کنگره و مشکلات داخلی در آمریکا دلیل بی‌میلی دولت بایدن برای بازگشت به برجام در ماه‌های گذشته بوده است
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала