قصد دارند ایران را بخاطر ادعای تامین پهپاد به روسیه از جام جهانی قطر حذف کنند

© AFP 2023 / Karim Jaafarقصد دارند ایران را بخاطر ادعای تامین پهپاد به روسیه از جام جهانی قطر حذف کنند
قصد دارند ایران را بخاطر ادعای تامین پهپاد به روسیه از جام جهانی قطر حذف کنند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.10.2022
اشتراک
نماینده پارلمان بریتانیا: فیفا باید ایران را از حضور در جام جهانی به خاطر احتمال کمک نظامی ایران به فدراسیون روسیه در درگیری در اوکراین منع کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تلگراف، به ادعای دولت اوکراین، چندین نفر در جریان حملاتی که شامل استفاده از پهپادهای شاهد-۱۳۶ مملو از مواد منفجره بود که در اثر برخورد با یک هدف منفجر می‌شوند، کشته شدند.
کریس برایانت، رئیس گروه پارلمانی همه احزاب روسیه و وزیر سابق وزارت خارجه، به تلگراف اسپورت گفت: "هر کشوری که برای تهاجم پوتین "حمایت نظامی ارائه کرده است" باید از ورزش جهان اخراج شود".
وی افزود: "مقامات ورزشی در سراسر جهان و در هر رشته ورزشی باید با دقت به تعامل و حمایت مستقیم ایران از پوتین در حمله غیرقانونی او به اوکراین نگاه کنند".
فیفا و یوفا روسیه را پس از عملیات ویژه روسیه در اوکراین، از جمله بازی های پلی آف جام جهانی مارس و کل مسابقات قهرمانی اروپا ۲۰۲۴، از فوتبال جهان بیرون کردند.
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، ارسال پهپاد توسط کشورش به روسیه را تکذیب کرد. وی گفت: اخبار منتشر شده مبنی بر ارائه پهپاد از سوی ایران به روسیه، جاه طلبی های سیاسی دارد و از سوی منابع غربی منتشر می شود. ما به هیچ یک از کشورهای در حال جنگ تسلیحاتی ارائه نکرده‌ایم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала