- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

آیا ایران به روسیه، پهپاد می فروشد؟

CC BY 4.0 / IRNA / وزارت امور خارجه ایران
 وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.10.2022
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران: متاسفانه اخباری منتشر می‌شود که مبتنی بر اهداف سیاسی است و عمدتاً از سوی منابع غربی نیز به آنها دامن زده می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد که متاسفانه اخباری منتشر می‌شود که مبتنی بر اهداف سیاسی است و عمدتاً از سوی منابع غربی نیز به آنها دامن زده می‌شود.
وی د رادامه افزود: "ایران بارها اعلام کرده یک طرف جنگ بین روسیه و اوکراین نیست. ایران هیچ سلاحی را برای هیچکدام از طرفین جنگ صادر نکرده است. ایران همانطور که مخالف جنگ علیه سوریه، عراق، افغانستان بود و سیاست خارجی ایران مبتنی بر مخالفت با جنگ بود در خصوص جنگ در اوکراین مخالف جنگ است و متناسب با ظرفیت خودش تلاش‌های خودش را انجام داده که به رویکرد نظامی خاتمه ببخشد.
این طنز تلخ سیاسی است که کشورهایی که خودشان صادر کننده میلیاردها دلار اسلحه و تجهیزات به یک طرف جنگ هستند کشور دیگری را به ارسال اسلحه به یک طرف جنگ متهم می‌کنند و جنگ تبلیغی و روانی علیه ایران راه انداختند.
اگر طرفدار صلح و ایجاد راهکار سیاسی در جنگ اوکراین هستند، این میزان ارسال اسلحه برای یک طرف جنگ چه معنایی دارد؟ یک رفتار کاملاً متناقض است. ما به دنبال راهکار سیاسی هستیم و از آن استقبال می‌کنیم".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала