- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

اردوغان: احتمال حل و فصل دیپلماتیک در اوکراین باید حفظ شود

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر اردوغان: احتمال حل و فصل دیپلماتیک در اوکراین باید حفظ شود
اردوغان: احتمال حل و فصل دیپلماتیک در اوکراین باید حفظ شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.10.2022
اشتراک
اردوغان در گفتگو با زلنسکی تاکید کرد که امکان حل دیپلماتیک مناقشه در اوکراین باید تحت هر شرایطی حفظ شود.
به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه روز چهارشنبه در جریان گفت‌وگوی تلفنی با ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی خود گفت که امکان حل دیپلماتیک مناقشه در اوکراین باید تحت هر شرایطی حفظ شود.
در ادامه دفتر ریاست جمهوری ترکیه به خبرنگاران گفت: رئیس جمهور اردوغان در جریان گفتگوها اعلام کرد که چشم انداز راه حل دیپلماتیک باید تحت هر شرایطی حفظ شود و همچنین اعلام کرد که [ترکیه] آماده است هر گونه کمک لازم را برای پایان دادن به جنگ از طریق مذاکره انجام دهد.
اردوغان همچنین از تسلیت رئیس جمهور اوکراین در ارتباط با انفجار معدن در شمال ترکیه که منجر به کشته شدن بیش از 40 معدنچی شد، تشکر کرد.
اردوغان به پوتین پیشنهاد میانجیگری در مذاکرات با کی یف و غرب را داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.10.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
اردوغان به پوتین پیشنهاد میانجیگری در مذاکرات با کی یف و غرب را داد
از سوی دیگر؛ در پایان سپتامبر نیز رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در گفت‌وگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از وی خواست تا فرصتی برای گفت‌وگو با کی‌یف فراهم کند، به گفته وی، آنکارا آماده است تا میانجی شود.
رئیس جمهور اردوغان گفت که برای هموار کردن مسیر برای تحولات مثبت بیشتر، اقداماتی برای کاهش تنش لازم است و انتظار می رود روسیه برای تسهیل این روند به ویژه در موضوع الحاق برخی مناطق اوکراین به روسیه اقداماتی را انجام دهد. رئیس جمهور ترکیه با درخواست از پوتین رئیس جمهور روسیه برای دادن فرصتی دوباره به مذاکرات، گفت که ترکیه آماده ایفای نقش میانجی در این روند است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала