- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

اردوغان به پوتین پیشنهاد میانجیگری در مذاکرات با کی یف و غرب را داد

© Photo / Iran information base (PAD)اردوغان به پوتین پیشنهاد میانجیگری در مذاکرات با کی یف و غرب را داد
اردوغان به پوتین پیشنهاد میانجیگری در مذاکرات با کی یف و غرب را داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.10.2022
اشتراک
رئیس جمهور ترکیه، از رئیس جمهور روسیه خواست که به عنوان واسطه در مذاکرات میان کی یف و غرب عمل کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تی آر تی هابر، رئیس جمهور ترکیه طی مذاکراتی با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود در آستانه، میانجیگری آنکارا در مذاکرات مسکو با کی یف و غرب را به وی پیشنهاد خواهد کرد.
پوتین این هفته برای کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادسازی در آسیا به آستانه سفر خواهد کرد و همچنین مجموعه ای از نشست های دوجانبه را برگزار خواهد کرد. دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه، بحث در مورد پیشنهاد آنکارا برای مذاکره بین مسکو و غرب در مورد اوکراین را در دیدار پوتین و اردوغان رد نکرد.
خبرنگار این شبکه تلویزیونی از محل اقامت رئیس جمهور ترکیه اعلام نمودند که رئیس جمهور اردوغان بار دیگر به پوتین پیشنهاد میانجیگری ترکیه در مذاکرات مسکو با کی یف و غرب را خواهد داد.
ترکیه از خروج کشتی های جدید حامل مواد غذایی از بنادر اوکراین خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.09.2022
ترکیه از خروج کشتی های جدید حامل مواد غذایی از بنادر اوکراین خبر داد
از سوی دیگر؛ در پایان سپتامبر نیز رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در گفت‌وگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از وی خواست تا فرصتی برای گفت‌وگو با کی‌یف فراهم کند، به گفته وی، آنکارا آماده است تا میانجی شود.
رئیس جمهور اردوغان گفت که برای هموار کردن مسیر برای تحولات مثبت بیشتر، اقداماتی برای کاهش تنش لازم است و انتظار می رود روسیه برای تسهیل این روند به ویژه در موضوع الحاق برخی مناطق اوکراین به روسیه اقداماتی را انجام دهد. رئیس جمهور ترکیه با درخواست از پوتین رئیس جمهور روسیه برای دادن فرصتی دوباره به مذاکرات، گفت که ترکیه آماده ایفای نقش میانجی در این روند است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала