- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

اوکراین می خواهد شهری در بلاروس را تصرف کند

اشتراک
100 تا 300 شبه نظامی در اوکراین برای تصرف مرکز منطقه ای بلاروس آموزش دیده اند.
به گزارش اسپوتنیک، ژنرال ایوان ترتل، رئیس کمیته امنیت دولتی جمهوری در روی آنتن شبکه تلویزیونی بلاروس 1 گفت که سرویس های اطلاعاتی خارجی تا 300 شبه نظامی را در اوکراین برای تصرف یکی از مراکز منطقه ای بلاروس آموزش داده اند.
ایوان ترتل گفت: "تسخیر مسلحانه مرکز منطقه ای در خاک بلاروس به عنوان سکوی پرشی برای توسعه بیشتر عملیات تهاجمی - برای این کار، سرویس های ویژه خارجی 100 تا 300 شبه نظامی را در خاک اوکراین آموزش داده اند."
به گفته رئیس کمیته امنیت دولتی بلاروس، شبه نظامیان نه تنها توسط مربیان خارجی در خاک اوکراین، بلکه در لهستان و لیتوانی نیز آموزش می بینند.
لوکاشنکو: بلاروس در عملیات ویژه در اوکراین شرکت می کند، اما کسی را نمی کشد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.10.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
لوکاشنکو: بلاروس در عملیات ویژه در اوکراین شرکت می کند، اما کسی را نمی کشد
وی همچنین تاکید کرد که غرب روی گزینه استفاده از سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی کار می‌کند و برای این کار بر روی زیرساخت‌های نظامی خاصی در خاک کشورهای همسایه با انتظار برنامه‌های بلندمدت آماده می‌شود.
وی افزود: در عین حال خطرات در اینجا بالا می‌رود، زیرا غرب طبق داده‌های ما که از محافل نظامی-سیاسی غربی به دست می‌آوریم، معتقد است در هر صورت نباید شکست بخورد، بنابراین امکان استفاده از سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی وجود دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала