ترکیه از خروج کشتی های جدید حامل مواد غذایی از بنادر اوکراین خبر داد

© AP Photo / Abdul-Hossein Rezvaniترکیه از خروج کشتی های جدید حامل مواد غذایی از بنادر اوکراین خبر داد
ترکیه از خروج کشتی های جدید حامل مواد غذایی از بنادر اوکراین خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.09.2022
اشتراک
12 کشتی باری خشک جدید با مواد غذایی بنادر اوکراین را ترک کردند. این کشتی ها به عنوان بخشی از "معامله محصول" که توسط روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل در 22 ژوئیه در استانبول منعقد شد، ترک کردند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع ترکیه در بیانیه ای اعلام کرده است که تامین محصولات کشاورزی از بنادر اوکراین طبق برنامه و تحت کنترل مرکز هماهنگی مشترک استانبول ادامه دارد.
این کشتی ها بنادر مقصد را به عنوان بخشی از "معامله محصول" که توسط روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل در 22 ژوئیه در استانبول منعقد شد، ترک کردند. به در این توافق نامه، روسیه و اوکراین توافق کردند که به کشتی هایی که غلات صادر می کنند حمله نکنند.
در تاریخ 29 اوت، سه کشتی باری خشک دیگر با مواد غذایی، بنادر اوکراین را ترک کردند و صادرات اوکراین در این شرایط ادامه دارد.
پیشتر مشخص شده بود که از اول اوت، بیش از 656000 تن غلات از بنادر اوکراین صادر شده است. به گفته خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه، قرار است حجم صادرات محصولات کشاورزی افزایش یابد.
گفتنی است، صادرات غلات اوکراینی از بنادر دریای سیاه بر اساس قرارداد غذایی که در ۲۲ ژوئیه توسط نمایندگان روسیه، اوکراین، ترکیه و سازمان ملل امضا شد انجام می شود.
Сухогруз Razoni с украинским зерном в Стамбуле - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.08.2022
کشتی حامل غلات اوکراینی از ترکیه عازم مصر شد
بسته این اسناد حذف محدودیت ها در صادرات محصولات کشاورزی و کودهای کشاورزی روسیه به بازارهای جهانی را فراهم می کند و همچنین الگوریتم خروج ایمن کشتی های تجاری از بنادر دریای سیاه تحت کنترل اوکراین را در امتداد کریدورهای دریایی بشردوستانه ویژه ایجاد شده تعیین می کند. این عملیات بشردوستانه با مشارکت فعال افسران روسی به عنوان بخشی از مرکز هماهنگی مشترک در استانبول برنامه ریزی شده بود.
سازمان ملل بارها تهدید به بحران غذایی را به دلیل کمبود غلات اعلام کرده است. غرب نیز به نوبه خود روسیه را به این واقعیت متهم کرد که غلات از اوکراین وارد بازارهای جهانی نمی شود. مسکو قاطعانه این اتهامات را رد کرد. بعداً معلوم شد که ارتش اوکراین غلات را در بندر ماریوپول به آتش کشیده و بخشی از دریای سیاه را نیز مین گذاری کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала