- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

افسر آمریکایی: تنها روش اروپا و آمریکا برای شکست اوکراین را نام برد

© AFP 2023 / Yurko Dyachyshynسفیر جدید آمریکا در اوکراین زن خواهد بود
سفیر جدید آمریکا در اوکراین زن خواهد بود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.10.2022
اشتراک
جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا باید برای نجات اوکراین خواستار آتش‌بس فوری و توافقنامه صلح شود.
به گزارش اسپوتنیک ، افسر سابق ارتش آمریکا ویوید پاین، در مقاله ای در نشنال اینترست می نویسد که تنها راهی که غرب برای جلوگیری از شکست اوکراین در میدان نبرد طی چند ماه آینده و اجتناب از درگیری هسته‌ای با روسیه دارد، بازگشت به دیپلماسی است.
نشنال اینترست در ادامه این گزارش می نویسد که جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا باید برای نجات اوکراین خواستار آتش‌بس فوری و توافقنامه صلح شود.
به گفته نویسنده، دولت جو بایدن باید از اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید علیه روسیه خودداری کند، اعزام نیروهای بیشتر امریکا به اروپای شرقی را متوقف کند و در ازای توقف درگیری‌ها، از کمک نظامی مرگبار به اوکراین خودداری کند. کاهش اقدامات تحریمی پس از توافقنامه صلح، موجب بهبود اقتصادی میلیون‌ها امریکایی خواهد شد که از رکود ناشی از تحریم‌های غرب علیه روسیه رنج می‌برند.
سامانه موشکی ـ توپخانه ای امریکایی  هیمارس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.09.2022
قصد آمریکا برای اعلام بسته کمک جدید به اوکراین
گفتنی است، در 15 سپتامبر، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده دستور داد بسته کمک نظامی 600 میلیون دلاری دیگری به کیف ارائه شود.
کشورهای غربی در رابطه عملیات ویژه ای که توسط فدراسیون روسیه برای حفاظت از دونباس انجام شده ، ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به کیف را افزایش داده اند. این تصمیم با توجه به وخامت اوضاع در منطقه در نتیجه گلوله باران ارتش اوکراین گرفته شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала