هشدار سفیر روسیه در واشنگتن به ایالات متحده پس از بیانیه بلینکن

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر هشدار سفیر روسیه در واشنگتن به ایالات متحده پس از بیانیه بلینکن
هشدار سفیر روسیه در واشنگتن به ایالات متحده پس از بیانیه بلینکن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.09.2022
اشتراک
آنتونوف سفیر روسیه به ایالات متحده در مورد خطر مشارکت در درگیری در اوکراین هشدار داد.
به گزارش اسپوتنیک، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن گفت: ایالات متحده در حال نزدیک شدن به یک مرز خطرناک است و در مورد مجاز بودن حمله با سلاح های غربی علیه جمهوری های دونتسک و لوهانسک و مناطق خرسون و زاپوروژیا صحبت می کند.
پیش از این، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفته بود که ایالات متحده مانع استفاده اوکراین از تسلیحات منتقل شده به این کشور در سرزمین هایی که روسیه بر اساس نتایج همه پرسی می تواند ادعا کند متعلق به خود است، نمی شود.
آنتونوف در اظهارنظر مفصلی گفت: "حامیان جنایتکاران نئونازی در حال نزدیک شدن به لبه خطرناکی هستند که ما بارها و به وضوح درباره آن هشدار داده ایم. ایالات متحده در حال تبدیل شدن به یک طرف درگیری اوکراین است".
سفیر روسیه گفت که واشنگتن در حال "متقاعد کردن" کی‌یف به ادامه استفاده از تسلیحات غربی است، بدون اینکه متوجه خطرناک بودن این اقدامات شود. وی تاکید کرد: "تلاش های دیپلماتیک برای یافتن راه هایی برای حل مسالمت آمیز بحران نمی تواند موثر باشد در حالی که غرب دسته جمعی از رژیم زلنسکی به عنوان یک مزدور نظامی علیه روسیه استفاده می کند. اقدامات ما برای دفاع از میهن محکم و قاطع خواهد بود".
همه پرسی پیوستن به روسیه در 23 سپتامبر در جمهوری خلق دونتسک و لوهانسک و همچنین در مناطق خرسون و زاپوروژیا آغاز شد. رای گیری پنج روز، تا 27 سپتامبر به طول انجامید. بر اساس نتایج شمارش آرا، اکثریت قاطع ساکنان این مناطق موافق پیوستن به روسیه هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала