قصد آمریکا برای اعلام بسته کمک جدید به اوکراین

CC BY 2.0 / U.S. Army National Guard/Spc. Stephen M. Wright / HIMARSسامانه موشکی ـ توپخانه ای امریکایی هیمارس
سامانه موشکی ـ توپخانه ای امریکایی  هیمارس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.09.2022
اشتراک
ایالات متحده آمریکا یک بسته کمک نظامی جدید یک میلیارد دلاری به اوکراین را امروز چهارشنبه 28 سپتامبر اعلام خواهد کرد. این مطلب را خبرگزاری بلومبرگ به نقل از دو منبع گزارش کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، خاطرنشان می شود که این کمک به عنوان بخشی از ابتکار کمک امنیتی اوکراین به کی یف این امکان را می دهد که سلاح و تجهیزات را از پیمانکاران دفاعی ایالات متحده خریداری کند.
این کمک ها کل کمک های امنیتی ایالات متحده به اوکراین را از ژانویه 2021 به بیش از 16 میلیارد دلار می رساند.
بتازگی آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن، به آمریکا در مورد رسیدن به یک "مرز خطرناک" در رابطه با ارسال تسلیحات غربی به کی یف هشدار داده بود.
کاخ سفید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.09.2022
آمریکا، اوکراین را تشویق به حملات بیشتر می‌کند
وی تاکید کرد که واشنگتن همچنان به کیف‌ها فشار می‌آورد تا از این سلاح‌ها به مناطق دونباس و همچنین مناطق زاپوروژیه و خرسون حمله کند و از این طریق به یک طرف درگیری اوکراین تبدیل شود.
پیش از این، الکساندر لوکاشویچ، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان امنیت و همکاری اروپا 22 سپتامبر اعلام کرده بود که فدراسیون روسیه برای هر گونه سناریو آماده است و به غرب نسبت به مداخله خطرناک در اوضاع اوکراین هشدار می دهد. وی تاکید کرد که غرب با اقدامات خود در اوکراین، این قاره و کل جهان را در آستانه حوادثی قرار داده که نتیجه آن برای همه بشریت غیرقابل پیش بینی است.
در همان روز، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که مسکو به غرب اجازه نخواهد داد که از اوکراین به عنوان سکوی پرشی برای ایجاد تهدیدات امنیتی برای روسیه استفاده کند.
در 15 سپتامبر، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده دستور داد بسته کمک نظامی 600 میلیون دلاری دیگری به کیف ارائه شود.
کشورهای غربی در رابطه عملیات ویژه ای که توسط فدراسیون روسیه برای حفاظت از دونباس انجام شده ، ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به کیف را افزایش داده اند. این تصمیم با توجه به وخامت اوضاع در منطقه در نتیجه گلوله باران ارتش اوکراین گرفته شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала