سفیر روسیه در دانمارک به دلیل برگزاری همه پرسی ها به وزارت امور خارجه این کشور احضار شد

© Fotolia / Louisa Knoblochکپنهاک، پایتخت دانمارک
کپنهاک، پایتخت دانمارک  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.10.2022
اشتراک
وزارت امور خارجه دانمارک در بیانیه ای اعلام کرد که سفیر روسیه در این کشور را در رابطه با الحاق مناطق جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک و خرسون و زاپروژیا به فدراسیون روسیه احضار کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، یپه کوفود، وزیر امور خارجه دانمارک در این رابطه اظهار داشت: "دانمارک هرگز با تلاش روسیه برای تغییر مرزهای اوکراین با کمک نیروی نظامی موافقت نخواهد کرد. این پیام باید برای کرملین کاملاً واضح باشد. بنابراین تصمیم گرفتم سفیر روسیه را برای گفتگو احضار کنم".
وی افزود: به گفته طرف دانمارکی، همه پرسی ها در شرق اوکراین غیرقانونی است و قوانین بین المللی را نقض می کند.
آنکارا، پایتخت ترکیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.10.2022
ترکیه: نمی توانیم الحاق چهار منطقه جدید به فدراسیون روسیه را به رسمیت بشناسیم
مراسم امضای قراردادهای الحاق چهار سرزمین جدید - جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک و همچنین مناطق خرسون و زاپروژیا به روسیه با حضور ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز 30 سپتامبر در تالار گئورگیوسکی کرملین برگزار شد.
همه پرسی درباره موضوع الحاق به روسیه از 23 تا 27 سپتامبر در جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک و در استان های خرسون و زاپروژیا برگزار شد. با توجه به نتایج پردازش 100٪ از آرا، در جمهوری خلق دونتسک ، 99.23٪، در جمهوری خلق لوهانسک 98.42٪، در استان خرسون 87.05٪، در استان زاپروژیا 93.11٪از مردم به پیوستن به فدراسیون روسیه رای دادند. پوتین هفته گذشته اعلام کرده بود روسیه از تصمیمی که توسط ساکنان مناطق دونباس، زاپروژیا و خرسون اتخاذ شده، حمایت خواهد کرد.
خود مردم این مناطق ابتکار برگزاری فوری همه پرسی را مطرح کردند. به گفته نمایندگان این جمهوری ها و مناطق، پیوستن به روسیه باعث امنیت سرزمین های آنها و احیای عدالت تاریخی خواهد شد. به نظر آنها، این تصمیم در شرایط اجرای اقدامات تروریستی مداوم توسط مقامات اوکراینی و اعضای ناتو که برای کشتن غیرنظامیان سلاح تحویل می دهند، بسیار ضروری است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала