ترکیه: نمی توانیم الحاق چهار منطقه جدید به فدراسیون روسیه را به رسمیت بشناسیم

© Sputnik / Anton Denisov /  مراجعه به بانک تصاویر آنکارا، پایتخت ترکیه
آنکارا، پایتخت ترکیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.10.2022
اشتراک
وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که آنکارا نمی تواند الحاق چهار منطقه جدید به فدراسیون روسیه را به رسمیت بشناسد.
به گزارش اسپوتنیک، روز جمعه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و سران مناطق جمهوری خلق دونتسک، جمهوری خلق لوهانسک، زاپروژیا و خرسون، قراردادهایی را در مورد الحاق این مناطق به روسیه و تشکیل عناصر جدید در فدراسیون روسیه امضا کردند.
وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه خود اعلام کرد: این تصمیم (در مورد الحاق) نقض فاحش اصول تثبیت شده حقوق بین الملل است و ما نمی توانیم آن را بپذیریم. این وزارتخانه بار دیگر بر حمایت خود از حل و فصل بحران "بر اساس صلح عادلانه ای که از طریق مذاکره به دست می آید" تاکید کرد.
یادآور می شود همه پرسی درباره موضوع الحاق به روسیه از 23 تا 27 سپتامبر در جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک و همچنین در استان های خرسون و زاپروژیا برگزار شد. با توجه به نتایج پردازش 100٪ از آرا، در جمهوری خلق دونتسک ، 99.23٪، در جمهوری خلق لوهانسک 98.42٪، در استان خرسون 87.05٪، در استان زاپروژیا 93.11٪از مردم به پیوستن به فدراسیون روسیه رای دادند.
شورای امنیت سازمان ملل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.09.2022
روسیه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره عدم به رسمیت شناختن همه پرسی را مسدود کرد
خود مردم این مناطق ابتکار برگزاری فوری همه پرسی را مطرح کردند. به گفته نمایندگان این جمهوری ها و مناطق، پیوستن به روسیه باعث امنیت سرزمین های آنها و احیای عدالت تاریخی خواهد شد. به نظر آنها، این تصمیم در شرایط اجرای اقدامات تروریستی مداوم توسط مقامات اوکراینی و اعضای ناتو که برای کشتن غیرنظامیان سلاح تحویل می دهند، بسیار ضروری است.
همه پرسی ها در پس زمینه فشار تحریم ها و اظهارات غرب در مورد نیاز به روند مذاکره بین مسکو و کی یف برگزار شد. بسیاری از کشورها اعلام کرده اند که نتایج رای گیری را به رسمیت نمی شناسند. روسیه در پاسخ به شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرد که غرب با به رسمیت نشناختن همه پرسی ها از استانداردهای دوگانه پیروی می کند.
واسیلی نبنزیا، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل متحد، پیشتر در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفته بود همه پرسی ها با رعایت کامل هنجارها و اصول حقوق بین الملل برگزار شد.
نبنزیا با یادآوری به رسمیت شناختن کوزوو خاطرنشان کرد، غرب که رفراندوم پیوستن به روسیه را به رسمیت نمی شناسد، از استانداردهای دوگانه پیروی می کند . نمونه‌های دیگری در تاریخ وجود دارد که غرب جدایی و الحاق سرزمین‌ها را بدون رضایت دولت‌هایی که به آن‌ها تعلق داشتند، به رسمیت می‌شناسد. تگزاس در سال 1836 از مکزیک جدا شد و سپس بخشی از ایالات متحده شد. در سالهای 1990 و 1991، اسلوونی و کرواسی همه پرسی استقلال از یوگسلاوی را بدون رضایت مقامات این کشور برگزار کردند و به رسمیت شناخته شدند. در سال 1991، همه پرسی های جدایی از اتحاد جماهیر شوروی در استونی، اوکراین، گرجستان، مولداوی، ترکمنستان، ارمنستان و آذربایجان برگزار شد که بر خلاف میل رهبری شوروی و کل مردم شوروی که در یک همه پرسی به حفظ اتحاد شوروی رأی داده بودند. جذب آلمان شرقی سابق توسط غرب و پیوستن آن به آلمان غربی نیز بدون رفراندوم انجام شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала