آمریکا، اوکراین را تشویق به حملات بیشتر می‌کند

© Fotolia / Andreykrکاخ سفید
کاخ سفید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.09.2022
اشتراک
دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، از ارتش اوکراین نمی خواهد که از حملات "خودداری کند".
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "روزنامه وال استریت ژورنال" و به نقل از مقامات آمریکایی، دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، از ارتش اوکراین نمی خواهد که از حملات، از جمله با استفاده از تسلیحات آمریکایی، در سرزمین هایی که در نتیجه همه پرسی ممکن است بخشی از فدراسیون روسیه شوند، خودداری کند.
نشریه نامبرده به جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک و همچنین مناطق زاپروژیا و خرسون اشاره می کند که تصمیم برگزاری همه پرسی برای پیوستن به روسیه را اتخاذ کردند.
ایالات متحده آن را تلاشی برای "الحاق زورگویانه" این مناطق از سوی فدراسیون روسیه می داند. به نوشته این روزنامه، دولت بایدن هنوز موشک های بالستیک ATACMS (سیستم موشکی تاکتیکی) با برد تا 300 کیلومتر را در اختیار اوکراین قرار نداده است.
عشق آباد در جستجوی کمک واشنگتن  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.08.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
پنتاگون: آمریکا به اوکراین تسلیحات "به میزان لازم" خواهد داد
پیشتر، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با تلویزیون NBC گفت: ایالات متحده آمریکا در روزهای آینده در واکنش به همه پرسی در دونتسک، لوهانسک و مناطق آزاد شده در اوکراین، تحریم های جدید ضد روسیه را اعلام خواهد کرد. جیک سالیوان تاکید کرد که پیش از این رهبران کشورهای گروه 7 به مسکو در مورد عواقب الحاق سرزمین های اوکراین هشدار داده بودند.
به ویژه، تحریم‌هایی را علیه اشخاص حقوقی و شرکت‌های خارج از روسیه که از به اصطلاح همه پرسی "جعلی" حمایت می‌کنند، در بر می‌گیرد. در این بیانیه آمده است: در روزهای آینده خواهید دید، ایالات متحده آمریکا، اعلامیه های بیشتری را اعلام خواهد کرد. سخنگوی کاخ سفید از تحریم‌ها علیه مسکو خبر داد، این تنها تلاش‌های ما را برای تامین تسلیحات و تجهیزات نظامی اوکراین مضاعف می‌کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала