- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

واکنش آمریکا به برگزاری رفراندوم الحاق به روسیه: تحریم جدید علیه مسکو اعمال می کنیم

© Sputnik / Viktor Antonuk /  مراجعه به بانک تصاویر آمریکا در واکنش به برگزاری رفراندوم الحاق به روسیه، تحریم جدید علیه مسکو اعمال می کند
آمریکا در واکنش به برگزاری رفراندوم الحاق به روسیه، تحریم جدید علیه مسکو اعمال می کند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.09.2022
اشتراک
جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا در واکنش به همه پرسی در اوکراین، تحریم های جدیدی را علیه روسیه اعلام می کند.
به گزارش اسپوتنیک، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با تلویزیون NBC گفت: ایالات متحده آمریکا در روزهای آینده در واکنش به همه پرسی در دونتسک، لوهانسک و مناطق آزاد شده در اوکراین، تحریم های جدید ضد روسیه را اعلام خواهد کرد.
جیک سالیوان تاکید کرد که پیش از این رهبران کشورهای گروه 7 به مسکو در مورد عواقب الحاق سرزمین های اوکراین هشدار داده بودند. به ویژه، تحریم‌هایی را علیه اشخاص حقوقی و شرکت‌های خارج از روسیه که از به اصطلاح همه پرسی "جعلی" حمایت می‌کنند، در بر می‌گیرد.
در این بیانیه آمده است: در روزهای آینده خواهید دید، ایالات متحده آمریکا، اعلامیه های بیشتری را اعلام خواهد کرد. سخنگوی کاخ سفید از تحریم‌ها علیه مسکو خبر داد، این تنها تلاش‌های ما را برای تامین تسلیحات و تجهیزات نظامی اوکراین مضاعف می‌کند.
Женщина голосует на референдуме на избирательном участке в посольстве ДНР в Москве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.09.2022
رای دهندگان دونباس: هشت سال در انتظار الحاق بودیم
جیک سالیوان همچنین از قصد واشنگتن برای ادامه تامین تانک های ساخت شوروی از کشورهای ناتو به اوکراین خبر داد.
پیش از این ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در توسعه روابط با روسیه و چین فرصتی برای خنثی کردن تحریم های آمریکا را بیان کرده بود. وی همچنین از آمادگی تهران برای تمدید قراردادها با مسکو در زمینه های مختلف خبر داد. رئیسی تصریح کرد: قراردادهای فعلی شامل حوزه های دفاعی، اقتصادی، اکتشافات فضایی و فناوری است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала