مردم اوکراین سپر انسانی زلنسکی، بوچا بازیچه منافع زلنسکی

© REUTERS / Ukrainian Presidential Press Serviceمردم اوکراین سپر انسانی زلنسکی، بوچا بازیچه منافع زلنسکی
مردم اوکراین سپر انسانی زلنسکی،  بوچا بازیچه منافع زلنسکی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.04.2022
اشتراک
تصاویر منتشر شده توسط ارتش اوکراین در شبکه های اجتماعی از شهر بوچا اوکراین نشان می دهد نظامیان اوکراینی آماده شلیک به غیرنظامیانی هستند که روبان آبی ندارند (علامت شناسایی ارتش اوکراین).
اسپوتنیک - در عملیات ویژه روسیه در اوکراین قرار بود بازوبند های سفید نماد این باشد که مردم اسلحه ندارند.
با این حال، در فیلم های منتشره توسط رسانه ها، غیرنظامیان کشته شده نوارهای سفید داشتند.
وزارت دفاع روسیه اتهامات رژیم کی یف خطاب به روسیه پیرامون قتل غیرنظامیان در بوچا را رد کرد.
در این وزارتخانه اعلام شد که نیروهای مسلح فدراسیون روسیه در روز ۳۰ مارس به طور کامل بوچا را ترک کردند و به اصطلاح "ثبوت جنایت" تنها در روز چهارم، زمانی که کارمندان سرویس امنیت اوکراین وارد شهر شدند، ظاهر شد.
آقای دکتر روح الله مدبر تحلیلگر مسائل روسیه به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت: از دوره شروع عملیات ویژه نظامی فدراسیون روسیه در اوکراین ما شاهد بودیم که طرف اوکراینی چهره واقعی اندیشه‌های فاشیستی و نئو زیستی خود را نمایان کرده و همواره از مردم اوکراین به عنوان سپر انسانی و دفاعی استفاده کرده تا جنایات خود را در اوکراین مخفی کند آنچه در بوچا رخ داده و تصاویر آن منتشر شده هر انسانی را متاثر می کند که چرا دولتمردان اوکراین مردم بی گناه اوکراین را بازیچه منافع و مطامع خود می کنند یک بعد اصلی آن نشان دهنده قساوت نئونازیست های اوکراین است که طی هشت سال گذشته رفتار آنها با کودکان، زنان و سالخوردگان منطقه دونباس که منجر به یک جنایت جنگی، بشری و نسل کشی شد مشخص است.
توصیه شولتس به زلنسکی: از طرح پیوستن به ناتو چشم پوشی کنید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.04.2022
توصیه شولتس به زلنسکی: از طرح پیوستن به ناتو چشم پوشی کنید
زلنسکی یک بازیگر و هنرپیشه سینمایی است و غرب نیز تمام فضای رسانه‌ ای خود را در اختیار او قرار داده تا با فضا سازی یک هجمه جهانی و تخریب علیه روسیه ایجاد کند، در ماریوپول زمانی که اعلام کردند روس های یک بیمارستان را هدف قرار دادند خانم ماریانا نماد این مسئله بود و اعلام شد که بانوی بارداری بود که در این بیمارستان توسط روس ها کشته شد چند روز پیش در مصاحبه‌ ای سالم و زنده نقشه نئونازیست های اوکراین را که در بیمارستان افراد را مجبور به نقش بازی کردن کرده بودند برملا کرد.
وی افزود: هیچ کجا ما مشاهده نکردیم که رفتاری مشابه سربازان اوکراینی با سربازان روسیه انجام شود سربازان اوکراین سربازان روس را به اسارت می‌گرفتند و به پاهای آنها شلیک می کردند و تا مرحله مرگ آنها را شکنجه می کردند و تصاویر آن نیز منتشر می شود اما محافل غربی هیچ واکنشی نسبت به این موضوع نشان ندادند.
روس ها اگر می خواستند به غیرنظامیان و اهداف غیر نظامی حمله کنند تا امروز تمام خاک اوکراین را تصرف کرده بودند یکی از دلایل طولانی شدن عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین توجه به آسیب ندیدن غیرنظامیان توسط روسیه است، به طور واضح مشخص است که اتفاقی که در بوچا رخ داده توسط نظامیان اوکراین انجام شده البته بسیاری از مشابه این موارد نیز نمایشی است توسط اوکراین، در ویدیویی که تانک اوکراینی در خیابان‌ ها در حال حرکت است دست کشته شده حرکت می‌کند و تکان میخورد.
آقای دکتر روح الله مدبر همچنین اظهار داشت: مهمترین مسئله در موضوع بوچا این است که اوکراینی ها به گفتگو های چهار مرحله‌ ای صلح که با روسیه در حال انجام است پایبند نیستند و با استفاده و حمایت از غرب جنایات خود را می پوشانند آنها به دنبال هر بهانه‌ای هستند تا تنش و درگیری را افزایش دهند.
بوچا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.04.2022
گزارش و تحلیل
فیلم "بوچا" جنایت دیگر اوکراین
وقتی انسان مشاهده می کند که حاکمان نئونازیست اوکراین در مقابل مردم خود چنین قصاوتی انجام می دهند شدیداً متأثر می شود و خشنود می شود که روسیه عملیات ویژه نظامی خود در اوکراین را انجام داد تا این جریان خطرناک نئونازیست را از بین ببرد امروز به همه جهان ثابت می شود که جریان نئونازیست اوکراین به مراتب خطرناک تر از ارتش فاشیستی هیتلر است امروز جنایات نئونازیست های اوکراین با هماهنگی کامل آمریکا، فرانسه، بریتانیا و حمایت های ویژه آنها و جریان رسانه های غرب گرا در حال وقوع است قطعا به زودی موضوع بوچا نیز مانند دروغ پراکنی که در جیان ماریوپل انجام شد فاش می‌شود.
زلنسکی باید به عنوان یک جنایتکار جنگی که مردم بی دفاع خود را به عنوان ابزاری برای استقرار در حکومت استفاده می کند مجازات شود.
این تحلیلگر مسائل اوراسیا بیان کرد: تمام رخداد های در حال وقوع نشان دهنده این است که این طرف اوکراینی و طرف آمریکایی است که تمایل به صلح ندارند، طی ۴ دوره گفتگوهای انجام شده هر گاه مذاکرات به سمت صلح یا نتیجه‌گیری می رود طرف اوکراینی مخالف گفتگو ها رفتار می‌کند و حتی برای مثال در مرحله‌ای در کریدور های امن که برای خروج غیرنظامیان مشخص شده بود سربازان اوکراین تیراندازی کردند و مردم خود را کشتند چرا که اوکراین مخالف خروج غیرنظامیان است تا از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده کند.
در مرحله چهارم گفتگوها قرار بود اوکراین امتیازاتی را ارائه دهد و پایبندی خود را به عدم عضویت در ناتو تضمین کند اما آنرا جدی نگرفته و هر بار نمایشی برای معلق کردن گفتگو ها برگزار می کند.
جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.04.2022
پنتاگون: پهپاد و موشک در اولویت تسلیحات ارسالی به اوکراین قرار دارند
امروز آنچه در اوکراین مشاهده می‌کنیم نتیجه سیاست های مداخله جویانه آمریکا و قرار دادن عروسک خیمه‌شب‌بازی به نام زلنسکی است.
هر بار در مناطق درگیری کمک های بشردوستانه، کامیون های مواد غذایی و بهداشتی توزیع می شود از سمت روسیه انجام شده و اوکراین حتی یک بار نیز برای مردم خود کمک ارسال نکرده، حکومت فعلی اوکراین هیچ ارزشی برای جان و شرایط فعلی مردم اوکراین قائل نیست، رسانه‌ها و صدای غربی هیچگاه این موضوعات را نشان نمی دهند چرا که به نفع آنها نیست و نشان‌دهنده استقبال مردم اوکراین از روسیه است
وی در پایان تاکید کرد: رسانه های غرب گرا هیچ رویکردی در برابر انعکاس واقعیت‌ ها ندارند هنگامی که شبکه ها و رسانه های روسی مانند اسپوتنیک و آرتی مورد تحریم قرار گرفت نشان دهنده این است که می خواهند دروغ پراکنی کنند و برای انعکاس واقعیت ارزشی قائل نیستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала