در آمریکا خواستار عدم پذیرش اوکراین در ناتو شدند

© NATO ناتو و اوکراین
 ناتو و اوکراین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.09.2022
اشتراک
داگ باندو، دستیار ویژه پیشین رونالد ریگان رئیس جمهور سابق امریکا و عضو ارشد مؤسسه کاتو اظهار داشت ایالات متحده "به هیچ وجه" نباید اوکراین را به عضویت ناتو بپذیرد. او در مقاله خود برای پورتال 19Fortyfive در این مورد نوشت.
به گزارش اسپوتنیک، وی خاطرنشان ساخت عضویت اوکراین در ائتلاف آتلانتیک شمالی باری بر دوش مردم آمریکا خواهد بود.
مشاور سابق ریگان خاطرنشان کرد که پس از درگیری در اوستیای جنوبی در سال 2008، ایالات متحده همچنان اصرار داشت که ائتلاف وعده عضویت احتمالی به اوکراین و گرجستان را بدهد. اما اروپایی ها به صراحت اعلام کردند که درخواست های عضویت این کشورها در نهایت تایید نخواهند کرد.
باندو می نویسد، به جای اعتراف به این که نه ایالات متحده و نه اروپا حاضر به "دفاع" از اوکراین و گرجستان نیستند، مقامات غربی " در مورد اینکه چقدر مشتاق بودند این دو کشور را به ناتو وارد کنند، مستمر دروغ می گفتند." وی افزود که نه تفلیس و نه کی یف برای دفاع از آمریکا یا اروپا دارای اهمیت حیاتی نیستند".
رئیسی: گسترش ناتو عامل جنگ اوکراین است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.09.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
رئیسی: گسترش ناتو عامل جنگ اوکراین است
به گفته وی، شروع عملیات ویژه نظامی در اوکراین تنها "بی صداقتی همیشگی" کشورهای غربی در وعده هایشان به کی یف را تایید کرد. وی همچنین افزود که اعضای ائتلاف آتلانتیک شمالی اعتراف کرده اند که درگیری مستقیم با مسکو بر سر اوکراین "به نفع آنها نیست".
بندو گفت که شهروندان ایالات متحده از گنجاندن اوکراین در فهرست طولانی "وابستگان و طفیلی های دفاعی" حمایت نمی کنند. وی معتقد است که پس از پایان درگیری، اعضای اروپایی ناتو می توانند به رویه معمولشان بازگشته و حفاظت از خود را به طرف آمریکایی بسپارند.
وی گفت: "واشنگتن باید در نهایت منافع آمریکایی ها را بر منافع کشورهای خارجی ترجیح دهد."
پیشتر ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو گفته بود که موفقیت مذاکرات اوکراین به موفقیت ارتش این کشور در میدان نبرد بستگی دارد. دبیرکل ناتو پیش بینی کرد: "احتمالاً این جنگ مانند اکثر جنگ ها بر سر میز مذاکره خاتمه خواهد یافت". به گفته وی، در عین حال، اتحادیه آتلانتیک شمالی می خواهد به کی یف کمک کرده تا "مواضع خوب وی در مذاکره" را تضمین کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала