دی ولت در مورد خطر جنگ بین اعضای ناتو صحبت کرد

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر دی ولت در مورد خطر جنگ بین اعضای ناتو صحبت کرد
دی ولت در مورد خطر جنگ بین اعضای ناتو صحبت کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.09.2022
اشتراک
دی ولت می گوید خطر جنگ بین ترکیه و یونان بسیار زیاد است.
به گزارش اسپوتنیک، کارولینا دروتن، ستون نویس نشریه دی ولت، نوشت: علیرغم اتحاد اعلام شده ناتو در پس زمینه بحران اوکراین، یک جنگ واقعی بین ترکیه و یونان در داخل این ائتلاف در حال وقوع است.
نویسنده خاطرنشان کرد: بر روی کاغذ، ترکیه و یونان متحد هستند، اما در گذشته نه چندان دور، این دو کشور بارها در آستانه جنگ قرار گرفته اند.
وی با بیان اینکه دو کشور در دهه های 80، 90 و حتی دو سال پیش به درگیری مسلحانه نزدیک بودند، یادآور شد: اختلافات بین آنکارا و آتن مربوط به ذخایر هیدروکربنی و وضعیت جزایر یونانی بود و اکنون اختلافات دوباره تشدید شده است.
اخیراً رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه یونان را تهدید کرد که ممکن است سربازانش "شب حاضر شوند". نویسنده تاکید کرد در عین حال پیش از این آنکارا آتن را به گلوله باران یک کشتی باری متهم کرده بود.
در این مقاله آمده است که ماهیت درگیری بین دو کشور این است که ترکیه یونان را به نقض معاهدات لوزان (1923) و پاریس (1947) و نظامی کردن جزایر متهم می کند. دروتن می افزاید، آنکارا اصرار دارد که آتن به این ترتیب حاکمیت خود را بر آنها از دست می دهد، در حالی که طرف یونانی تأکید می کند که از خود دفاع می کند، زیرا ترکیه شمار زیادی از کشتی های تخلیه نیروی نظامی را در ساحل غربی نگه می دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала