- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

رئیسی: گسترش ناتو عامل جنگ اوکراین است

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر رئیسی: گسترش ناتو عامل جنگ اوکراین است
رئیسی: گسترش ناتو عامل جنگ اوکراین است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.09.2022
اشتراک
رئیس جمهور ایران در ادامه سخنرانی های خود در نیویورک، در خصوص میانجی گری این کشور در میان روسیه و اوکراین گفت که ایران آماده است تا برای توقف جنگ میانجی‌گری کند .
به گزارش اسپوتنیک به نقل از کانال تلگرام رئیس جمهور ایران، آیت‌الله رئیسی در دیدار متخصصان وکارشناسان سیاست خارجی آمریکا گفت که ما حتما با جنگ مخالفیم اما روسیه اعلام کرده که گسترش ناتو عامل جنگ است .
ایران اعلام آمادگی کرده تا برای پایان دادن به جنگ اوکراین میانجی‌گری کند .
جنگ هشت ساله صدام علیه ایران هم به تحریک و با امکانات آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها رخ داد .
رئیس جمهور ایران در ادامه گفت که کارشناسان سیاست خارجی آمریکا قلم بزنند و نظریه بدهند تا جلوی این سیاست‌های غلط گرفته شود.
گفتنی است پیشتر مهدی سعادتی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران در مورد جزییات طرح صلح ایران در مناقشه اوکراین و روسیه گفته بود: "ایران در این زمینه پیشنهادات اجرایی ارائه کرد که دارای طبقه بندی است. در مورد مجموعه اتمی که در روسیه وجود دارد و لزوم عدم تکرار حادثه چرنوبیل که مربوط به امنیت مردم است، ایران اعلام کرد؛ حاضر است تجربیات خود در مسائل هسته‌ای و ایجاد منطقه امن هسته‌ای را در اختیار روسیه قرار دهد و همکاری های تخصصی بین دو کشور در این خصوص انجام شود.
پیشنهاد ایران ابعاد بسیار گسترده ای داشت، در پیشنهاد ایران حضور نیروهایی در مرز دو کشور از طرف سازمان های بین المللی پیش بینی شده است، تعهداتی نیز برای اروپا، آمریکا، روسیه و اوکراین تعیین شده است.
ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.06.2022
رئیسی خطاب به پوتین: آماده کمک به حل و فصل دیپلماتیک در موضوع اوکراین هستیم
روسیه در ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف آنرا "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "نازی زدایی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور تنها به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند و از ۲۵ مارس، آنها وظایف اصلی مرحله اول را انجام داده اند. آنها پتانسیل رزمی اوکراین را به میزان قابل توجهی کاهش داده اند. هدف اصلی در بخش نظامی روسیه آزادسازی دونباس نام داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала