مرزبانان لیتوانی یک زن پناهجوی باردار از ایران را کتک زدند

© AP Photo / Mindaugas Kulbisمرز بلاروس و لیتوانی
مرز بلاروس و لیتوانی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.09.2022
اشتراک
مرزبانان لیتوانی یک پناهجوی حامله از ایران را مورد ضرب و شتم قرار داده و او را به زور به خط مرزی بلاروس و لیتوانی رساندند.
به گزارش اسپوتنیک، در اطلاعیه اداره مرزبانی بلاروس ضمن اعلام این مطلب گفته می شود:" گشت مرزی بعد از ظهر 13 سپتامبر، در منطقه اوسترووتسک در مرز با لیتوانی،گروه دیگری از پناهجویان - خانواده ای از ایران را کشف کرد. در میان آنها یک زن باردار وجود داشت. همه این خارجی ها با توسل به زور از لیتوانی به: مرز بلاروس و لیتوانی منتقل شده بودند".
در عین حال ، خاطرنشان می شود که یکی از پناهندگان نمی توانست به طور عادی حرکت کند ، زیرا مرزبان لیتوانی هنگام "رساندن" وی به مرز، پای وی را به شدت مجروح کرده بود.
لیتوانی، مرزهایش را بر روی روس ها بست  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.09.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
لیتوانی، مرزهایش را بر روی روس ها بست
به گفته اداره مرزبانی بلاروس با استناد به سخنان پناهجویان، سربازان لیتوانیایی علاوه بر ضرب و شتم مردان با چماق و استفاده از شوکر برقی، ضربات متعددی به ناحیه سینه زن ایرانی وارد کرده اند و این کار با وجود علایم آشکار حاکی از باردار بودن وی انجام شده که مغایر همه قوانین و ارزش های انسانی است.
لیتوانی، لتونی و لهستان در سال 2021 از افزایش تعداد مهاجران غیرقانونی بازداشت شده از کشورهای خاورمیانه و آفریقا در مرز با بلاروس خبر دادند و مینسک را به ایجاد بحران مهاجرت متهم کردند اما طرف بلاروس قاطعانه این موضوع را رد کرد. گارد مرزی بلاروس بارها از اخراج اجباری پناهجویان توسط لیتوانی، لهستان و لتونی و بازگرداندن آنها به خاک بلاروس خبر داده است. عفو بین الملل در گزارشی مقامات لیتوانی را به بدرفتاری با پناهجویان از خاورمیانه و آفریقا متهم کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала