محدودیت جدید لتونی برای ورود شهروندان روسیه به این کشور

© Sputnik / Sergey Melkonov /  مراجعه به بانک تصاویر لتونی دیپلمات های بلاروس را از کشور اخراج می کند
لتونی دیپلمات های بلاروس را از کشور اخراج می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.09.2022
اشتراک
لتونی ورود روس ها با ویزای شینگن را محدود می کند
به گزارش اسپوتنیک، ادگارس رینکویکس، وزیر امور خارجه لتونی گفت: دولت این کشور تصمیم گرفته که ورود شهروندان روس که دارای ویزای شینگن هستند را محدود کند.
رینکویکس در توییتر خود نوشت: دولت لتونی تصمیم گرفته ورود شهروندان روسی که دارای ویزای شینگن هستند را به لتونی محدود کند.
پیش از این، رینکویکس گفته بود که در شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا توافقی حاصل شد که کشورهای همسایه روسیه می‌توانند ممنوعیت ورود روس‌ها با ویزای شینگن را ایجاد کنند. به گفته وی، لغو 12 میلیون ویزای معتبر صادر شده برای شهروندان روسیه با یک تصمیم نه از نظر قانونی و نه از نظر فنی امکان پذیر نیست و نیاز نیست همه این 12 میلیون لغو شود، بنابراین لتونی همراه با سایر کشورها، این کار را انجام خواهد داد. همگام سازی تصمیمات و زمان لازم الاجرا شدن آنها. در همان زمان، وزیر خارجه لیتوانی، گابریلیوس لندسبرگیس خاطرنشان کرد که یافتن راه حل ممکن است چند هفته طول بکشد.
در پایان ماه اوت، جوزپ بورل، رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا گفت که کشورهای اتحادیه اروپا به توافق سیاسی در مورد تعلیق کامل رژیم تسهیل ویزا با روسیه دست یافته‌ اند، اما گروه‌های خاصی از شهروندان روسیه همچنان میتوانند ویزا دریافت کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала