- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

لیتوانی، مرزهایش را بر روی روس ها بست

© Fotolia / Tipak16لیتوانی، مرزهایش را بر روی روس ها بست
لیتوانی، مرزهایش را بر روی روس ها بست  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.09.2022
اشتراک
پارلمان لیتوانی ورود روس ها به این کشور را بست و وضعیت فوق العاده را تا 16 دسامبر تمدید کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی پارلمان لیتوانی روز سه شنبه اعلام کرد که دولت لیتوانی وضعیت فوق العاده در مناطق هم مرز با منطقه کالینینگراد و بلاروس را تمدید کرد و ممنوعیت سفر روس ها به این کشور را تایید کرد.
در این بیانیه امده است: "در رابطه با محدودیت ورود اتباع فدراسیون روسیه از طریق مرزهای خارجی اتحادیه اروپا، سرویس مرزبانی ایالتی از 19 سپتامبر تضمین می کند که فقط شهروندان فدراسیون روسیه دارای معیارهای تعیین شده توسط دولت هستند. آنها اجازه ورود به لیتوانی را از طریق مرز خارجی اتحادیه اروپا دارند."
پیش از این، ادگارس رینکویکس، وزیر امور خارجه لتونی گفت: دولت این کشور تصمیم گرفته که ورود شهروندان روس که دارای ویزای شینگن هستند را محدود کند.
وزارت خارجه استونی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.08.2021
خودداری استونی در صدور ویزا برای دیپلمات روسیه
رینکویکس در توییتر خود نوشت: دولت لتونی تصمیم گرفته ورود شهروندان روسی که دارای ویزای شینگن هستند را به لتونی محدود کند.
پیش از این، رینکویکس گفته بود که در شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا توافقی حاصل شد که کشورهای همسایه روسیه می‌توانند ممنوعیت ورود روس‌ها با ویزای شینگن را ایجاد کنند. به گفته وی، لغو 12 میلیون ویزای معتبر صادر شده برای شهروندان روسیه با یک تصمیم نه از نظر قانونی و نه از نظر فنی امکان پذیر نیست و نیاز نیست همه این 12 میلیون لغو شود، بنابراین لتونی همراه با سایر کشورها، این کار را انجام خواهد داد. همگام سازی تصمیمات و زمان لازم الاجرا شدن آنها. در همان زمان، وزیر خارجه لیتوانی، گابریلیوس لندسبرگیس خاطرنشان کرد که یافتن راه حل ممکن است چند هفته طول بکشد.
در پایان ماه اوت، جوزپ بورل، رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا گفت که کشورهای اتحادیه اروپا به توافق سیاسی در مورد تعلیق کامل رژیم تسهیل ویزا با روسیه دست یافته‌ اند، اما گروه‌های خاصی از شهروندان روسیه همچنان میتوانند ویزا دریافت کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала