- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

هنوز برای هیئت لاوروف، ویزای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل صادر نشده است

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر Russian Foreign Minister Sergey Lavrov
Russian Foreign Minister Sergey Lavrov  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.09.2022
اشتراک
برای هیئت روسی هنوز ویزا برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل صادر نشده است، اما هنوز زمان هست.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پولیانسکی معاون اول نماینده فدراسیون روسیه گفت: ایالات متحده آمریکا هنوز برای هیچ یک از هیئت سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه برای بازدید از مجمع عمومی سازمان ملل که در اواسط سپتامبر برگزار می شود ویزا صادر نکرده است، اما هنوز زمان باقی است.
تا آنجا که من می دانم، به هیچ کس از لیست ما ویزا داده نشده است، اما هنوز زمان وجود دارد. سفارت آمریکا در مسکو قادر به انجام وظایف خود نیست، که این امر درست نیست".
نشست مجمع عمومی سازمان ملل از 20 تا 26 سپتامبر برگزار می شود و با حضور تمام هیئت ها همراه می شود. ریاست هیئت روسی بر عهده وزیر امور خارجه، لاوروف است.
پیش از این در خبرها آمده بود که دیمییتری پسکوف سخنگوی کرملین اعلام نمود، فدراسیون روسیه تصمیمات اتحادیه اروپا در مورد ویزا برای روس ها را به دقت زیر نظر خواهد داشت. دمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز یکشنبه در شبکه تلویزیونی در برنامه مسکو کرملین گفت: اگر محدودیت هایی در این زمینه اعمال شود، مسکو اقدامات تلافی جویانه جدی انجام خواهد داد.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.04.2022
پوتین فرمانی را در مورد اقدامات تلافی جویانه ویزا امضا کرد
وی گفت: "در واقع، برای بسیاری از هموطنان ما بسیار ناخوشایند خواهد بود اگر چنین محدودیت هایی اعمال شود، اگرچه باید با دقت ببینیم همه چیز چگونه به پایان می رسد. البته این امر مستلزم اقدامات متقابل جدی از سوی ما است."
از سوی دیگر، سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه گفت روسیه نباید خود را منزوی کند و شهروندان کشورهای اروپایی را در واکنش به اقدامات اتحادیه اروپا برای محدود کردن صدور ویزای شینگن برای روس‌ها مجازات کند.
رئیس وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد: روسیه به حماقت کشورهای اروپایی در زمینه صدور ویزا پاسخ حماقتی نخواهد داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала