- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

پاسخ احتمالی روسیه به محدودیت ویزایی برای شهروندان روسیه در اروپا

© Sputnikپاسخ احتمالی روسیه به محدودیت ویزایی برای شهروندان روسیه در اروپا
پاسخ احتمالی روسیه به محدودیت ویزایی برای شهروندان روسیه در اروپا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.09.2022
اشتراک
اگر محدودیت هایی در جهت صدور ویزای اروپا برای روسیه اعمال شود، مسکو اقدامات تلافی جویانه جدی انجام خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، دیمییتری پسکوف سخنگوی کرملین اعلام نمود، فدراسیون روسیه تصمیمات اتحادیه اروپا در مورد ویزا برای روس ها را به دقت زیر نظر خواهد داشت. دمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز یکشنبه در شبکه تلویزیونی در برنامه مسکو کرملین گفت: اگر محدودیت هایی در این زمینه اعمال شود، مسکو اقدامات تلافی جویانه جدی انجام خواهد داد.
وی گفت: "در واقع، برای بسیاری از هموطنان ما بسیار ناخوشایند خواهد بود اگر چنین محدودیت هایی اعمال شود، اگرچه باید با دقت ببینیم همه چیز چگونه به پایان می رسد. البته این امر مستلزم اقدامات متقابل جدی از سوی ما است."
از سوی دیگر، سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه گفت روسیه نباید خود را منزوی کند و شهروندان کشورهای اروپایی را در واکنش به اقدامات اتحادیه اروپا برای محدود کردن صدور ویزای شینگن برای روس‌ها مجازات کند.
رئیس وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد: روسیه به حماقت کشورهای اروپایی در زمینه صدور ویزا پاسخ حماقتی نخواهد داد.
ویزا کارت با خروج از روسیه 35 میلیون دلار ضرر کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.04.2022
ویزا کارت با خروج از روسیه 35 میلیون دلار ضرر کرد
گفتنی است، روسیه در ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف آنرا "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "نازی زدایی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور تنها به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند و از ۲۵ مارس، آنها وظایف اصلی مرحله اول را انجام داده اند. آنها پتانسیل رزمی اوکراین را به میزان قابل توجهی کاهش داده اند. هدف اصلی در بخش نظامی روسیه آزادسازی دونباس نام داشت. اروپا پس از این اقدام روسیه، تحریم هایی را علیه این کشور به اجرا گذاشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала