عرضه گاز از طریق نورد استریم به صفر رسید

© Sputnik / Sergey Guneevعرضه گاز از طریق نورد استریم به صفر رسید
عرضه گاز از طریق نورد استریم به صفر رسید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.08.2022
اشتراک
اپراتورهای سیستم انتقال گاز گزارش دادند که عرضه گاز از طریق نورد استریم به صفر متر مکعب در ساعت کاهش یافته است.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس داده های اپراتورهای شبکه انتقال گاز، عرضه گاز از طریق نورد استریم به صفر متر مکعب در ساعت کاهش یافته است، عملیات خط لوله به مدت سه روز به دلیل تعمیرات برنامه ریزی شده در ایستگاه کمپرسور پورتووایا (CS) متوقف شده است.
بنابراین، طبق اطلاعات اپراتور خط لوله گاز Opal که سوخت را از نورد استریم دریافت می کند و طبق اعلام گازپروم، تحویل در امتداد بزرگراه بالتیک از ساعت ۴:۰۰ به وقت مسکو متوقف شد. خط لوله گاز کمتر قدرتمند نل حتی زودتر - از ساعت ۳:۰۰ صبح - دریافت گاز را متوقف کرد.
تعلیق عملیات نورد استریم مربوط به تعمیر و نگهداری معمول در تنها واحد پمپاژ گاز فعال در ایستگاه کمپرسور Portovaya Trent ۶۰ است. آنها توسط متخصصان گازپروم و زیمنس انجام خواهند شد. این شرکت آلمانی مطابق با مستندات فنی هر ۱۰۰۰ ساعت یکبار نیاز به سرویس دستگاه دارد، بررسی و تمیز کردن محفظه، بررسی دریچه های ایمنی و تنظیم سیستم کنترل جریان هوا.
تعطیلی سه روزه این خط لوله، اروپا را از تقریباً ۱۰۰ میلیون متر مکعب گاز روسیه محروم خواهد کرد، که معادل دو روز پر کردن انبارهای زیرزمینی در منطقه است. پس از اتمام کار، در صورت عدم وجود نقص فنی واحد، انتقال گاز به سطح ۳۳ میلیون متر مکعب در روز باز می گردد.
هفته گذشته قیمت گاز در مبادلات از مرز ۳۵۰۰ دلار در هر هزار مترمکعب فراتر رفت که بالاترین رکورد از مارس امسال بود. چنین افزایش قیمت در بازارهای اروپایی به دلیل عدم اطمینان در مورد عرضه است.
نورد استریم از اواسط ژوئن با محدودیت‌هایی شروع به کار کرد و از اواخر تیرماه تنها با ۲۰ درصد از حدود ۱۷۰ میلیون مترمکعب ظرفیت خود در روز فعالیت می‌کند. طرف روسی تاکید کرد که کاهش عرضه صرفاً به دلیل تحریم ها بوده که باعث ایجاد مشکل در تعمیر و نگهداری و تعمیر واحدهای پمپاژ گاز زیمنس شده است. اکنون این خط تنها توسط یک توربین تامین می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала