خروج ۳ کشتی حامل غلات از بنادر اوکراین

© Sputnik / Burcu Okutanخروج ۳ کشتی حامل غلات از بنادر اوکراین
خروج ۳ کشتی حامل غلات از بنادر اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.08.2022
اشتراک
مرکز هماهنگی مشترک اجازه خروج سه کشتی از اوکراین را به عنوان بخشی از یک معامله محصول داد.
به گزارش اسپوتنیک، مرکز هماهنگی مشترک به سه کشتی اجازه داد تا بنادر اوکراین را روز چهارشنبه به عنوان بخشی از یک معامله غذایی ترک کنند.
مرکز هماهنگی مشترک در بیانیه ای اعلام کرد: مرکز هماهنگی مشترک مجوز خروج سه کشتی حامل یکصد و هفت هزار تن غلات و سایر محصولات غذایی را به عنوان بخشی از ابتکار غلات دریای سیاه صادر کرد.
کشتی های ماران اسرونومر و لیدی آیلار با ۷۴۵۰۰ و ۲۷۰۰۰ تن ذرت از یوژنی به اسپانیا حرکت می کنند. کشتی خزر ۵۵۰۰ تن غلات از همین محصول کشاورزی را از چرنامورسک به ترکیه خواهد برد.
همچنین سفر کشتی "آفاناسی ماتیوشنکو" از چرنامورسک به ترکیه با ۳۰۰۰ تن گندم از امروز به ۳۱ مردادماه موکول شد.
تا ۳۰ آگوست، مجموع تناژ غلات و سایر محصولات غذایی صادر شده از سه بندر اوکراین ۱,۴۴۵,۰۱۶ تن است. در این گزارش آمده است که در مجموع ۱۳۳ پرواز امروز (۷۳ ورودی و ۶۱ پرواز خروجی) مجاز است.
صادرات غلات اوکراینی از بنادر دریای سیاه بر اساس قرارداد غذایی که در ۲۲ ژوئیه توسط نمایندگان روسیه، اوکراین، ترکیه و سازمان ملل امضا شد انجام می شود.
بسته این اسناد حذف محدودیت ها در صادرات محصولات کشاورزی و کودهای کشاورزی روسیه به بازارهای جهانی را فراهم می کند و همچنین الگوریتم خروج ایمن کشتی های تجاری از بنادر دریای سیاه تحت کنترل اوکراین را در امتداد کریدورهای دریایی بشردوستانه ویژه ایجاد شده تعیین می کند. این عملیات بشردوستانه با مشارکت فعال افسران روسی به عنوان بخشی از مرکز هماهنگی مشترک در استانبول برنامه ریزی شده بود.
سازمان ملل بارها تهدید به بحران غذایی را به دلیل کمبود غلات اعلام کرده است. غرب نیز به نوبه خود روسیه را به این واقعیت متهم کرد که غلات از اوکراین وارد بازارهای جهانی نمی شود. مسکو قاطعانه این اتهامات را رد کرد. بعداً معلوم شد که ارتش اوکراین غلات را در بندر ماریوپول به آتش کشیده و بخشی از دریای سیاه را نیز مین گذاری کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала