ارتش تایوان یک پهپاد چینی را بر فراز جزایر کینمن سرنگون کرد

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر ارتش تایوان یک پهپاد چینی را بر فراز جزایر کینمن سرنگون کرد
ارتش تایوان یک پهپاد چینی را بر فراز جزایر کینمن سرنگون کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.09.2022
اشتراک
رسانه های خبری، از سرنگونی یک پهپاد چینی بر فراز جزایر کینمن توسط ارتش تایوان خبر دادند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، ارتش تایوان یک پهپاد چینی را بر فراز جزایر کینمن سرنگون کرد.
ارتش تایوان روز پنجشنبه یک پهپاد غیرنظامی ناشناس را بر فراز مجمع الجزایر کینمن در تنگه تایوان سرنگون کرد. خبرگزاری مرکزی تایوان گزارش داد که این یک پهپاد چینی بوده است. به گفته خبرگزاری مرکزی تایوان، این حادثه حوالی ظهر به وقت محلی (حدود ساعت 08:30 به وقت تهران) در منطقه جزیره شیو رخ داده است.
گفتنی است، اوضاع در اطراف تایوان پس از سفر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به جزیره تشدید شد. چین که این جزیره را یکی از استان های خود می داند، این سفر را محکوم کرد و این اقدام را حمایت ایالات متحده از جدایی طلبی تایوانی دانست و مانورهای نظامی گسترده ای را آغاز کرد.
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.08.2022
سناریوی آمریکایی به جان هم انداختن تایوان و چین
تایوان اخیرا اعلام کرد در صورتی که نیروهای مسلح چین وارد خاک این کشور شوند، از حق خود برای دفاع از خود و "ضد حمله" استفاده خواهد کرد، زیرا پکن فعالیت‌های نظامی خود را در نزدیکی جزیره تایوان افزایش داده است.
پکن که ادعا می کند تایوان متعلق به خود است، در واکنش به سفر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایپه، در ماه جاری تمرینات نظامی در اطراف جزیره برگزار کرده است. مقامات دفاعی تایوان گفتند که گشت‌ زنی‌های نظامی "با شدت" چین در نزدیکی تایوان ادامه دارد و قصد پکن برای تبدیل تنگه تایوان که دو طرف را از هم جدا می‌کند به "دریای داخلی" خود تبدیل به منبع اصلی بی‌ثباتی در منطقه خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала