تایوان: در صورت حمله چین پاسخ قاطع می دهیم

© Sputnik / Anna Ratkoglo /  مراجعه به بانک تصاویر تایوان: در صورت حمله چین پاسخ قاطع می دهیم
تایوان: در صورت حمله چین پاسخ قاطع می دهیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.08.2022
اشتراک
تایوان متعهد شده است که در صورت ورود نیروهای چینی به خاک این کشور، ضدحمله انجام خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، تایوان روز چهارشنبه اعلام کرد در صورتی که نیروهای مسلح چین وارد خاک این کشور شوند، از حق خود برای دفاع از خود و "ضد حمله" استفاده خواهد کرد، زیرا پکن فعالیت‌های نظامی خود را در نزدیکی جزیره تایوان افزایش داده است.
پکن که ادعا می کند تایوان متعلق به خود است، در واکنش به سفر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایپه، در ماه جاری تمرینات نظامی در اطراف جزیره برگزار کرده است. مقامات دفاعی تایوان گفتند که گشت‌ زنی‌های نظامی "با شدت" چین در نزدیکی تایوان ادامه دارد و قصد پکن برای تبدیل تنگه تایوان که دو طرف را از هم جدا می‌کند به "دریای داخلی" خود تبدیل به منبع اصلی بی‌ثباتی در منطقه خواهد شد.
پدافند تایوان به پهپاد چینی شلیک کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.08.2022
پدافند تایوان به پهپاد چینی شلیک کرد
لین ون هوانگ معاون عملیات و برنامه‌ ریزی ستاد کل نیروهای مسلح تایوان، در یک نشست خبری به خبرنگاران گفت: برای هواپیماها و کشتی‌ هایی که وارد قلمرو دریایی و هوایی ما به وسعت ۱۲ مایل دریایی شده‌اند، ارتش ملی بدون استثنا از حق دفاع شخصی و ضدحمله استفاده می‌کند.
تایوان در ماه آگوست پیشنهاد افزایش دو رقمی در هزینه‌های دفاعی که شامل بودجه برای جت‌های جنگنده جدید می‌شود را هفته‌ها پس از رزمایش‌ های چین که شامل شلیک موشک بر فراز پایتخت تایپه بود، داد.
نیروهای مسلح تایوان به خوبی مجهز هستند اما در برابر نیروهای چینی ضعیف هستند. رئیس جمهور تایوان تسای اینگ ون بر برنامه نوسازی نظارت داشته و افزایش هزینه های دفاعی را در اولویت قرار داده است.
چین استفاده از زور برای تحت کنترل گرفتن جزیره را رد نکرده است. تایپه ادعای حاکمیت پکن را رد کرد و گفت که جمهوری خلق چین هرگز بر این جزیره حکومت نکرده است و تنها مردم تایوان می توانند آینده خود را تعیین کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала