سناریوی آمریکایی به جان هم انداختن تایوان و چین

© AP Photo / Evan Vucciجو بایدن، رئیس جمهور آمریکا
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.08.2022
اشتراک
رسانه ها: بایدن از کنگره می خواهد که فروش تسلیحات به تایوان را تایید کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "پولیتیکو"، دولت بایدن می خواهد 1.1 میلیارد دلار سلاح به تایوان بفروشد. به نوشته این نشریه، پیش نویس قرارداد از جمله شامل انتقال 60 موشک ضد کشتی AGM-84K Harpoon Block II و حدود 100 موشک هوا به هوا AIM-9X Block II Sidewinder است. هنوز دقیقاً مشخص نشده است که در چه زمانی بایدن قصد دارد این درخواست از در مقابل قانونگذاران مطرح کند.
هم‌صحبت روزنامه خاطرنشان کرد: "بررسی این درخواست در مراحل اولیه است. آنها اذعان داشتند که با توجه به تعطیلات در کنگره، روند تصویب ممکن است طولانی شود. با این حال، منابع بر این باورند که پس از بررسی ابتکار عمل در کمیته های مربوطه مجلس نمایندگان و سنا، قانونگذاران آمریکایی احتمالا قرارداد تسلیحاتی با تایوان را تایید خواهند کرد".
وزارت دفاع تایوان: جنگنده ها و کشتی های چین به تنگه تایوان اعزام شده اند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.08.2022
وزارت دفاع تایوان: جنگنده ها و کشتی های چین به تنگه تایوان اعزام شده اند
اوضاع در اطراف تایوان پس از سفر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان کنگره آمریکا به جزیره تشدید شد. چین که این جزیره رسماً شامل آن است، این دیدار را محکوم کرد و این اقدام را حمایت واشنگتن از جدایی طلبی تایوانی دانست.
در پاسخ، پکن رزمایش‌های گسترده‌ای را در منطقه برگزار کرد، اقدامات اقتصادی محدودکننده‌ای علیه جزیره اعمال شد و تحریم‌هایی نیز علیه خود پلوسی اعمال شد.
روابط رسمی بین دولت مرکزی جمهوری خلق چین و استان جزیره ای آن در سال 1949 پس از اینکه نیروهای کومینتانگ به رهبری چیانگ کای شک که در جنگ داخلی با حزب کمونیست چین شکست خورده بودند، به تایوان نقل مکان کردند، قطع شد. ارتباطات تجاری و غیررسمی بین جزیره و سرزمین اصلی چین در اواخر دهه 1980 از سر گرفته شد. از اوایل دهه 1990، طرفین شروع به تماس از طریق سازمان های غیردولتی - انجمن پکن برای توسعه روابط در سراسر تنگه تایوان و بنیاد تبادل کراس استریت تایپه کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала