- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

نیروهای اوکراینی به مناطق مسکونی انرگودار در نزدیکی نیروگاه زاپوریژیا آتش گشودند

© Sputnik / R. Mangasaryan /  مراجعه به بانک تصاویر نیروهای اوکراینی به مناطق مسکونی انرگودار در نزدیکی نیروگاه زاپوریژیا آتش گشودند
نیروهای اوکراینی به مناطق مسکونی انرگودار در نزدیکی نیروگاه زاپوریژیا  آتش گشودند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.08.2022
اشتراک
نیروهای اوکراینی به مناطق مسکونی انرگودار آتش گشودند و انفجارهایی در این منطقه گزارش شده است. این منطقه در نزدیکی نیروگاه زاپوریژیا می باشد.
به گزارش اسپوتنیک، بار دیگر امروز نیروهای اوکراینی به مناطق مسکونی انرگودار در نزدیکی نیروگاه زاپوریژیا آتش گشودند
گفتنی است نیروگاه زاپوریژیا ، به عنوان بخشی از یک عملیات نظامی ویژه تحت حفاظت نیروهای روسیه قرار گرفت. همانطور که واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در 11 اوت در جریان نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت، خروج ارتش روسیه از این تاسیسات می تواند به یک فاجعه تبدیل شود و نباید به نیروهای اوکراینی اجازه فعالیت در زاپوریژیا را داد.
در این گزارش آمده است: "نازی های نیروهای مسلح اوکراین به مناطق مسکونی انرگودار آتش گشودند. انفجارهایی در این شهر گزارش شده است، اورژانس در حال جمع آوری اطلاعات در مورد قربانیان و تخریب زیرساخت های غیرنظامی هستند."
روسیه، پهپاد کامیکازه اوکراینی را بر فراز نیروگاه زاپوریژیا سرنگون کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.08.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه، پهپاد کامیکازه اوکراینی را بر فراز نیروگاه زاپوریژیا سرنگون کرد
گفتنی است، در طول عملیات ویژه روسیه در اوکراین، ارتش کنترل بخش آزوف در منطقه زاپوریژیا و کل منطقه خرسون را به دست گرفت و شهرهای بزرگی مانند خرسن، میلیتوپول، بردیانسک را از آن خود کرد و دست اوکراین را از دریای آزوف قطع کرد. دولت های جدیدی در هر دو منطقه تشکیل شده است، کانال های تلویزیونی و ایستگاه های رادیویی روسیه در حال پخش اخبار هستند، ارتباطات تجاری و حمل و نقل با کریمه در حال بازسازی است. این مناطق اعلام کردند که قصد دارند بخشی از روسیه شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала