- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

روسیه، پهپاد کامیکازه اوکراینی را بر فراز نیروگاه زاپوریژیا سرنگون کرد

© AP Photo / Mindaugas Kulbisروسیه، پهپاد کامیکازه اوکراینی را بر فراز نیروگاه زاپوریژیا سرنگون کرد
روسیه، پهپاد کامیکازه اوکراینی را بر فراز نیروگاه زاپوریژیا سرنگون کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.08.2022
اشتراک
نیروهای مسلح روسیه یک پهپاد کامیکازه اوکراینی را بر فراز قلمرو نیروگاه اتمی زاپوریژیا سرنگون کردند، هدف این پهپاد، حمله به تاسیسات ذخیره سوخت هسته ای مصرف شده بود.
به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه نیروهای مسلح روسیه در خصوص هدف قرار دادن پهپاد کامیکازه اوکراینی را بر فراز نیروگاه زاپوریژیا امده است: "خدمات نیروهای مسلح روسیه یک پهپاد کامیکازه نیروهای مسلح اوکراین را سرنگون کردند، در حالی که هدف تعیین شده این پهپاد، حمله به یک مرکز ذخیره سازی سوخت هسته ای مصرف شده بود، همانطور که مسیر پرواز مهمات سرگردان این نقاط را نشان می دهد."
واحد برق شماره 2 نیروگاه زاپوریژیا در انرگودار - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.08.2022
نیروهای اوکراینی که نیروگاه زاپوریژیا را گلوله باران می کردند سرکوب شدند
در ادامه این بیانیه آمده است: این پهپاد بر روی سقف یک ساختمان ویژه نیروگاه اتمی زاپوریژیا سقوط کرده است. بر اساس اطلاعات اولیه، خسارت زیربنایی و تلفات جانی در پی نداشته است.
به گفته ولادیمیر روگوف، نماینده اداره منطقه ای، میزان آسیب احتمالی ناشی از سقوط یک پهپاد اوکراینی بر روی سقف ساختمان ویژه نیروگاه زاپوروژیه که سوخت مصرف شده در آن ذخیره شده بود، در حال بررسی است.
گفتنی است نیروگاه زاپوریژیا ، به عنوان بخشی از یک عملیات نظامی ویژه تحت حفاظت نیروهای روسیه قرار گرفت. همانطور که واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در 11 اوت در جریان نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت، خروج ارتش روسیه از این تاسیسات می تواند به یک فاجعه تبدیل شود و نباید به نیروهای اوکراینی اجازه فعالیت در زاپوریژیا را داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала