- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

بریتانیا از "ضربه مرگبار" روسیه می ترسید

© Sputnik / Alekseiy Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر بریتانیا از "ضربه مرگبار" روسیه می ترسید
بریتانیا از ضربه مرگبار روسیه می ترسید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.08.2022
اشتراک
دیلی اکسپرس در گزارشی می نویسد که روسیه با تعطیلی کامل نورد استریم ضربه مهلکی به اتحادیه اروپا خواهد زد.
به گزارش اسپوتنیک، تیبو اسپیرل، تحلیلگر دیلی اکسپرس گفت، اگر روسیه برای همیشه جریان گاز از طریق خط لوله نورد استریم را قطع کند، ضربه مهلکی به اروپا خواهد زد.
این کارشناس سیاسی اقتصادی ابراز نگرانی کرد که اگر تعلیق خط لوله گاز از 31 اوت تا 2 سپتامبر که قبلاً توسط طرف روسی اعلام شده بود، ادامه یابد و این یک "ضربه مهلک" برای اروپا خواهد بود.
نویسنده این مقاله به نقل از والری چاو، کارشناس امنیت انرژی، گفت: "بسته شدن کامل نورد استریم 1 می تواند منجر به کاهش ذخایر گاز در اتحادیه اروپا تا آغاز ژانویه 2023 شود."
اسپیرل خاطرنشان کرد که اتحادیه اروپا سهم روسیه در تامین سوخت را کاهش داده است، اما اذعان کرد که این سازمان همچنان به انرژی روسیه وابسته است.
هشدار بورل نسبت به چالش های جدی اروپا به دلیل تحریم های روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.08.2022
هشدار بورل نسبت به چالش های جدی اروپا به دلیل تحریم های روسیه
گفتنی است، کشورهای غربی پس از آغاز عملیات ویژه ارتش روسیه برای غیرنظامی کردن اوکراین، تحریم‌های جدیدی را علیه مسکو اعمال کردند. در این راستا ذخایر روسیه در حدود 300 میلیارد دلار مسدود شد. درخواست ها برای کنار گذاشتن منابع انرژی روسیه نیز بیشتر شده است. با این حال، اختلال در زنجیره تامین منجر به مشکلات اقتصادی در اروپا و ایالات متحده شده است که در درجه اول به افزایش قیمت مواد غذایی و سوخت منجر شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала