هشدار بورل نسبت به چالش های جدی اروپا به دلیل تحریم های روسیه

© AP Photo / Virginia Mayoهشدار بورل نسبت به چالش های جدی اروپا به دلیل تحریم های روسیه
هشدار بورل نسبت به چالش های جدی اروپا به دلیل تحریم های روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.08.2022
اشتراک
بورل می گوید اتحادیه اروپا به زودی به دلیل تحریم ها با چالش های بزرگی روبرو خواهد شد
به گزارش اسپوتنیک، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفت: اتحادیه اروپا در کوتاه مدت با پیامدهای جدی تحریم‌ های ضد روسیه مواجه خواهد شد.
یک روزنامه نگار از روزنامه Kronen Zeitung در مصاحبه با یک مقام رسمی خاطرنشان کرد که بخشی از جمعیت اتریش در مورد محدودیت ها علیه مسکو تردید دارند.
بورل تصریح کرد: این اقدامات محدودکننده است. ما فرصت های اقتصادی روسیه را محدود می کنیم. تا زمانی که اقتصاد روسیه به نفت و گاز وابسته است، آنها به فناوری ما نیاز خواهند داشت. روسیه دچار مشکل شده است و البته در کوتاه مدت ما با چالش های جدی مواجه خواهیم شد. نمی توان منکر افزایش قیمت بنزین شد، اما ما باید آماده باشیم تا بهای آزادی را بپردازیم.
پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، کشورهای غربی فشارهای تحریمی بر مسکو را افزایش دادند که پس از الحاق کریمه در سال ۲۰۱۴ به آن متوسل شدند. برخی از آنها از مسدود شدن دارایی های روسیه خبر داده اند، درخواست ها در اروپا برای کنار گذاشتن منابع انرژی روسیه بیشتر شده است، اتحادیه اروپا قبلاً هفت بسته تحریم از جمله تحریم زغال سنگ و نفت را تصویب کرده است.
به گفته ولادیمیر پوتین، سیاست مهار و تضعیف روسیه استراتژی بلندمدت غرب است و هدف اصلی آن بدتر کردن زندگی میلیون‌ها انسان است. اما او مطمئن است که روسیه را نمی توان به شدت در دنیای مدرن منزوی کرد و رویدادهای کنونی بر سلطه جهانی غرب هم در سیاست و هم در اقتصاد خط می کشند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала