ابراز نگرانی اوکراین نسبت به تغییر موضع ایران در خصوص عملیات نظامی روسیه

© Flickr / Vladimir Yaitskiyابراز نگرانی اوکراین نسبت به تغییر موضع ایران در خصوص عملیات نظامی روسیه
ابراز نگرانی اوکراین نسبت به تغییر موضع ایران در خصوص عملیات نظامی روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.07.2022
اشتراک
وزارت خارجه اوکراین از تغییر موضع ایران در قبال عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین ابراز نگرانی نمود.
به گزارش اسپوتنیک، رهبر ایران آیت الله علی خامنه ای در جریان مذاکره با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفته بود که اگر روسیه اقدامات ناتو را متوقف نمی کرد، ، پس از مدتی این اتحادیه ناتو به بهانه کریمه شروع به جنگ با روسیه می کرد. در این راستا وزارت خارجه اوکراین از تغییر موضع ایران در قبال عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین ابراز نگرانی نمود.
از زمان آغاز عملیات نطامی فدراسیون روسیه، ایران علنا ​​موضع بی طرفی خود را اعلام کرده و از آتش بس و سیاسی حمایت کرده است.
پس از اظهارات اخیر رهبر ایران، وزارت امور خارجه اوکراین در خصوص تغییر موضع ایران نسبت به عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین گفت: در این زمینه، طرف اوکراینی نگران تغییر لفظ از سوی رهبری ایران است. هرگونه اتهامی مبنی بر تحرک حمله فدراسیون روسیه برای حمله به اوکراین بی اساس و دستکاری است.
دیدار ولادیمیر پوتین و آیت الله علی خامنه ای - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.07.2022
رهبر ایران: اگر جلوی ناتو گرفته نمی‌شد، به بهانه کریمه جنگ راه می‌انداختند
رهبر ایران در دیدار با پوتین در چارچوب دیدارهای سه جانبه ریاست های جمهوری ایران روسیه و ترکیه در سخنانی با پوتین گفت که جنگ یک مقوله خشن و سخت است و جمهوری اسلامی از اینکه مردم عادی دچار آن شوند به هیچ وجه خرسند نمی‌شود اما در قضیه اوکراین چنانچه شما ابتکار عمل را به دست نمی‌گرفتید، طرف مقابل با ابتکار خود، موجب وقوع جنگ می‌شد.
ناتو موجودی خطرناک است؛ غربی‌ها نیز با روسیه قوی و مستقل به‌کلی مخالف هستند. اگر راه در مقابل ناتو باز باشد، حد و مرزی نمی‌شناسد و اگر جلوی آن در اوکراین گرفته نمی‌شد، مدتی بعد به بهانه کریمه، همین جنگ را به راه می‌انداختند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала