زلنسکی منتظر بایدن در اوکراین است

© Sputnik / Alekseiy Vitvitckiy /  مراجعه به بانک تصاویر زلنسکی منتظر بایدن در اوکراین است
زلنسکی منتظر بایدن در اوکراین است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.04.2022
اشتراک
زلنسکی در سخنانی اعلام نمود که روی سفر بایدن، رئیس جمهور آمریکا به کی یف حساب باز می کند.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر زلنسکی گفت که روی سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به کی یف حساب باز کرده است.
زلنسکی در مصاحبه ای با سی ان ان گفت: "فکر می کنم بایدن بیاید. البته این تصمیم اوست. مسئله امنیت وجود دارد. اما من فکر می کنم به عنوان رهبر ایالات متحده باید اینجا بیاید و ببیند."
وی افزود که وی، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه را به اوکراین دعوت کرده است. زلنسکی گفت: "من او را زمانی که فرصت داشته باشد دعوت کردم."
پیش از این، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه گفت که ایالات متحده هنوز درباره امکان اعزام یکی از اعضای ارشد دولت خود به کی یف تصمیم نگرفته است.
وزیر خارجه ترکیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.04.2022
وزیر خارجه ترکیه: پوتین و زلنسکی به زودی با یکدیگر دیدار خواهند کرد
بایدن در پاسخ به این سوال که آیا آماده است به زودی مقامات بلندپایه ای را برای سفر به اوکراین بفرستد، گفت: "ما اکنون در حال تصمیم گیری در این خصوص هستیم."

پیشتر روزنامه پولیتیکو گزارش داد که ایالات متحده در حال مذاکره برای اعزام یکی از اعضای دولت خود به کی یف برای دیدار با ولودیمیر زلنسکی و نشان دادن حمایت از اوکراین است. هنوز تصمیم نهایی در این خصوص گرفته نشده است.

از جمله نامزدهای احتمالی برای این سمت، همانطور که اشاره شد، شخص بایدن و کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا هستند. در عین حال، به گفته منابع این نشریه، محتمل ترین سناریو این است که وزیر خارجه یا دفاع آمریکا به کی یف بروند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала