وزیر خارجه ترکیه: پوتین و زلنسکی به زودی با یکدیگر دیدار خواهند کرد

© AP Photo / Burhan Ozbiliciوزیر خارجه ترکیه
وزیر خارجه ترکیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.04.2022
اشتراک
مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه معتقد است زمان دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین دور نیست و همه چیز به رضایت و موضع رهبر روسیه بستگی دارد.
به گزارش اسپوتنیک، چاووش اوغلو در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ان تی وی (NTV) گفت: "من معتقدم که این دیدار دور نیست. همه چیز به رضایت و موضع پوتین بستگی دارد. رهبر روسیه اصولاً مخالف (این دیدار) نیست."
پیش از این، دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه، درباره چشم انداز دیدار پوتین و زلنسکی گفته بود که هیچ چیز برای مسکو تغییر نکرده و کرملین چنین احتمالی را رد نمی کند اما این دیدار تنها پس از توافق بر سر سند در مذاکرات بین فدراسیون روسیه و اوکراین ممکن خواهد بود.
اوکراین از 2004 تا 2022. از میدان اول تا فاجعه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.04.2022
داده نمایی
اوکراین از 2004 تا 2022. از میدان اول تا فاجعه + داده نمایی
روسیه 24 فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید. به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده که "غیرملیتاریزه کردن و نازی زدایی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
به گفته وزارت دفاع فدراسیون روسیه، نیروهای مسلح فقط به زیرساخت های نظامی و نیروهای مسلح اوکراین حمله می کنند و هیچ چیز جمعیت غیرنظامی را تهدید نمی کند. رئیس جمهور روسیه تاکید کرده هدف اشغال اوکراین مطرح نیست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала