توصیه شولتس به زلنسکی: از طرح پیوستن به ناتو چشم پوشی کنید

© REUTERS / Valentyn Ogirenkoتوصیه شولتس به زلنسکی: از طرح پیوستن به ناتو چشم پوشی کنید
توصیه شولتس به زلنسکی: از طرح پیوستن به ناتو چشم پوشی کنید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.04.2022
اشتراک
در اواسط ماه مارس، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین، گفت که کشورش باید این واقعیت را بپذیرد که به ناتو نخواهد پیوست.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از وال استریت ژورنال، پنج روز قبل از شروع عملیات نظامی ویژه مسکو در اوکراین، اولاف شولتس صدراعظم آلمان از ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین خواست تا از جاه طلبی کشورش برای پیوستن به ناتو دست بردارد. این روزنامه ادعا کرد که در ۱۹ فوریه، شولز "آخرین فشار را برای حل و فصل" تنش ها بین مسکو و کی یف انجام داد.
به گزارش وال استریت ژورنال، صدراعظم آلمان در آن زمان به زلنسکی گفت که "اوکراین باید از خواسته های خود در ناتو چشم پوشی کند و بی طرفی خود را به عنوان بخشی از یک توافق امنیتی گسترده تر اروپا بین غرب و روسیه اعلام کند"، پیمانی که "توسط آقای پوتین و بایدن امضا خواهد شد، که به طور مشترک امنیت اوکراین را تضمین می کنند.
این رسانه خبری استدلال کرد که رد بعدی پیشنهاد شولتس توسط زلنسکی ظاهرا "مقامات آلمانی را نگران از بین رفتن شانس صلح کرد" و رهبران اتحادیه اروپا را بر آن داشت تا برای سازماندهی نشستی بین روسای جمهور روسیه و ایالات متحده تلاش کنند. این تلاش‌ها با میانجیگری امانوئل مکرون رئیس‌ جمهور فرانسه، انجام شد که طبق گزارش‌ ها "شب ۲۰ فوریه را به طور متناوب با پوتین و بایدن تلفنی گذراند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала