اعلام آمادگی اردوغان برای میانجیگری بین روسیه و اوکراین برای حل اختلافات

© REUTERS / Bernadett Szaboاعلام آمادگی اردوغان برای میانجیگری بین روسیه و اوکراین برای حل اختلافات
اعلام آمادگی اردوغان برای میانجیگری بین روسیه و اوکراین برای حل اختلافات - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.02.2022
اشتراک
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که آنکار آماده است تا برای حل اختلافات بین مسکو و کی یف پا پیش بگذارد و میانجیگری کند.
به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در بازگشت از اوکراین به کشورش، گفت:" ما آماده میانجیگری در روابط بین مسکو و کی یف هستیم، اگر پس سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به ترکیه چینین ضروررتی احساس شود."
پیش از این در خبرها آمده بود که رسانه ترکیه ای اعلام کرد که آنکارا و واشنگتن امیدوارند که سفر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به اوکراین به حل بحران اوکراین کمک کند.

ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در تماس تلفنی درباره بحران اوکراین و عادی سازی روابط میان آنکارا و ایروان گفتگو کردند.
لاوروف: اظهارات آمریکا درباره تهیه فیلم توسط روسیه برای حمله به اوکراین مزخرف است  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.02.2022
لاوروف: اظهارات آمریکا درباره تهیه فیلم توسط روسیه برای "حمله" به اوکراین مزخرف است

شبکه تلویزیونی "هابر" اعلام کرد: "طی این گفتگو تلاش ها برای حل بحران اوکراین از طریق گفتگو و همکاری مورد گفتگو و بررسی قرار گرفت و بیان شد که ترکیه به عنوان متحد ناتو به ارائه تمام حمایت های ممکن برای غلبه بر بحران ادامه خواهد داد. تاکید شد که سفر اردوغان رئیس جمهور ترکیه به کی یف در سوم فوریه به حل این مشکل از طریق راه های دیپلماتیک کمک خواهد کرد. همچنین خاطرنشان شده است که روند عادی سازی روابط ترکیه و ارمنستان و برقراری صلح پایدار میان آذربایجان و ارمنستان برای ثبات و شکوفایی منطقه مهم است."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала