آمار رسمی جانباختگان نظامیان آذربایجان

© AP Photo / Sipan Gyulumyan / Armenian Defense Ministry Press Service / PAN Photoآمار رسمی جانباختگان نظامیان آذربایجان
آمار رسمی جانباختگان نظامیان آذربایجان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در درگیری‌ های قره‌ باغ بیش از ۲ هزار ۸۰۰ سرباز جان باخته اند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرده است، که تنش ‌ها در قره باغ کوهستانی، جان ۲ هزار ۸۲۳ سرباز این کشور را گرفته است.بر اساس اعلامیه این وزارت تا هنوز ۳۰ نفر مفقود هستند که تحقیقات درباره آنها جریان دارد.

تبادل زندانیان آذربایجان و ارمنستان با واسطه صلحبانان روسی - اسپوتنیک ایران
تبادل زندانیان آذربایجان و ارمنستان با واسطه صلحبانان روسی

در خبرنامه وزارت دفاع آذربایجان آمده است: عکس‌ها، هویت، نام و اطلاعات در مورد ۲۸۲۳ تن از سربازان که در جنگ قره باغ کشته شدند را به شما به نشر می‌گذاریم.

درعین حال کار برای جستجوی بیش از ۳۰ نظامی که در فهرست مفقودی‌ها اند، عملیات در حال انجام است و مطبوعات روی بیش از ۵۰ نفر، که هویت آنها مشخص نشده است کار میکند. اطلاعات در این باره بصورت دوره ای در اختیار مردم قرار می گیرد.

شایان ذکر است که درگیری ها در قره باغ در سال ۱۹۸۸ آغاز شد که منطقه خودمختار قره باغ خروج خود از ترکیب آذربایجان شوروی را اعلام کرد. در جریان رویارویی مسلحانه در سالهای ۱۹۹۲-۱۹۹۴، آذربایجان کنترل قره باغ و هفت منطقه مجاور را از دست داد.

از سال ۱۹۹۲، مذاکرات در مورد حل و فصل مسالمت آمیز منازعات در چارچوب گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، به ریاست سه کشور روسیه، ایالات متحده و فرانسه در جریان است. آذربایجان اصرار دارد که تمامیت ارضی خود را حفظ کند، ارمنستان از منافع جمهوری خودخوانده قره باغ دفاع می کند زیرا خود قره باغ طرف مذاکره نیست.

در تاریخ ۱۰ اکتبر، وزرای امور خارجه طرف های درگیر با میانجی ‌گری وزیر خارجه روسیه در مسکو دیدار و گفتگو کردند که پس از ۱۰ ساعت مذاکره، آتش‌ بس اعلام شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала