تبادل زندانیان آذربایجان و ارمنستان با واسطه صلحبانان روسی

© Photo / Ministry of Defence of the Russian Federationتبادل زندانیان آذربایجان و ارمنستان با واسطه صلحبانان روسی
تبادل زندانیان آذربایجان و ارمنستان با واسطه صلحبانان روسی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دفاع روسیه گزارش داد، دو اسیر آذربایجانی به باکو و چهار ارمنی نیز به ایروان منتقل شدند.

به گزارش اسپوتنیک، روز دوشنبه فرمانده گروه حفاظت از صلح روسیه سرلشکر رستم مرادف به خبرنگاران اعلام کرد: تبادل زندانیان دیگری بین آذربایجان و ارمنستان صورت گرفت، در نتیجه دو آذربایجانی که در اسارت بودند به باکو و چهار ارمنی نیز به ایروان آورده شدند.

بسته شدن مرز زمینی جمهوری آذربایجان و روسیه - اسپوتنیک ایران
بسته شدن مرز زمینی جمهوری آذربایجان با روسیه

امروز، به منظور اجرای بیانیه سه جانبه رهبران روسیه، آذربایجان و ارمنستان در تاریخ ۹ نوامبر سال ۲۰۲۰، تبادل زندانی دیگری انجام گرفت.

مرادف گفت: در نتیجه کار انجام شده توسط صلحبانان روسی تحت کنترل شخصی من، یک هواپیمای نیروهای هوافضای روسیه به آذربایجان ۲ اسیر آذربایجانی را تحویل داد و چهار اسیر ارمنی را به ارمنستان برگرداند.

وی تأکید کرد: صلحبانان روسی به مشارکت در اجرای دقیق توافق نامه سه جانبه ادامه خواهند داد.

روز دوشنبه، تیگران آوینیان معاون نخست وزیر ارمنستان از بازگشت به وطن خود با میانجیگری روسیه و کمیته بین المللی صلیب سرخ چهار زندانی ارمنی خبر داد.

در ۱۵ دسامبر، ۴۴ زندانی از طریق آذربایجان با وساطت فدراسیون روسیه به ارمنستان بازگشتند. در همان روز ۱۲ آذربایجانی اسیر شده به آذربایجان بازگشتند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، الهام علی اف رهبر آذربایجان و نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در تاریخ ۹ نوامبر بیانیه مشترکی در مورد توقف کامل درگیری ها در قره باغ کوهستانی امضا کردند.

طبق توافقات صورت گرفته، طرف های آذربایجانی و ارمنی در مواضع اشغالی خود متوقف می شوند و نیروهای حافظ صلح روسی در منطقه مستقر می شوند؛ علاوه بر این، مناطق آغدام، کلباجار و لاچین تحت کنترل آذربایجان بازگردانده شد.

براساس این بیانیه، مناطقی از مناطق مارتونی، مارتاکرت و آسکران، شهر شوشی و تقریباً کل منطقه هادروت، که در سال های شوروی بخشی از منطقه خودمختار قره باغ بودند، به طرف آذربایجان منتقل می شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала