جعجع: 15 هزار نیروی آماده برای مقابله با حزب الله دارم

CC BY 4.0 / Tasnim News Agensy / جعجع: 15 هزار نیروی آماده برای مقابله با حزب الله دارم
جعجع: 15 هزار نیروی آماده برای مقابله با حزب الله دارم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نشریه لبنانی افشا کرد که رئیس یکی از احزاب لبنان در مورد وجود 15000 نیروی آماده به مقابله با حزب الله خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه الاخبار لبنان، ولید جنبلاط، رئیس حزب سوسیال ترقی‌خواه لبنان روز گذشته در گفت‌وگو با نانسی السبع، گزارشگر شبکه "الجدید" گفت، هر فردی از هر طایفه‌ای به ماجراجویی نظامی فکر کند، دیوانه است. وی این حرف را از روی باد هوا نگفت یا صرفا یک پاسخ به گزارشگر شبکه الجدید نبود. جنبلاط در واقع به حرف‌هایی فکر می‌کرد که اخیرا از سمیر جعجع، رئیس حزب القوات اللبنانیه شنیده بود. جعجع در مراسمی در منزل نعمه طعمه، از نمایندگان پارلمان به جنبلاط طرح استعفای نمایندگان دو حزب از پارلمان را داد اما جنبلاط رد کرد.

حزب الله لبنان خطاب به اسرائیل؛ منتظر مجازات باشید - اسپوتنیک ایران
حزب الله لبنان خطاب به اسرائیل؛ منتظر مجازات باشید

جعجع گفت که تا پایان به مقابله با حزب‌الله ادامه خواهد داد. وی گفت: من 15 هزار نیرو دارم و قادر به مقابله با حزب‌الله هستیم که به خاطر اوضاع لبنان و منطقه از ضعف بزرگی رنج می‌برد.

زمانی که جنبلاط نسبت به خطر آنچه جعجع می‌گوید، هشدار داد. جعجع گفت: ما امروز قوی‌تر از دوره بشیر الجمیل، از روسای جمهوری پیشین لبنان هستیم و حزب‌الله ضعیف‌تر از یاسر عرفات، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین است.

جعجع رویکرد سیاسی خود را ارائه و در آن تأکید کرد که از سوی آمریکا، عربستان، امارات و کشورهای دیگر حمایت می‌شود اما حزب‌الله ضعیف‌تر از قبل شده است و امتیاز می‌دهد.

جنبلاط رویکرد جعجع را تأیید نکرد و با تعجب و آشفتگی از پیش‌بینی‌های فرماندهی که هیچ‌گاه پیروز نبوده، از منزل طعمه خارج شد. رئیس حزب سوسیال ترقی‌خواه به بعضی از دوستانش آنچه را شنیده بود، گفت. وی گفت که چه بسا این نشانه خطرناکی برای برهم زدن اوضاع لبنان باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала