گزارش و تحلیل

تنها راه بیرون کردن آمریکایی ها ریختن خون آنهاست

© AFP 2023 / Delil Souleimanتنها راه بیرون کردن آمریکایی ها ریختن خون آنهاست
تنها راه بیرون کردن آمریکایی ها ریختن خون آنهاست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جنگ‌هایی که در منطقه راه افتاده و منجر به کشت و کشتار میان مسلمانان گشته همه‌اش به این دلیل است که آمریکا و اسراییل می‌خواهند مسلمانان را به جان هم بیاندازند.

اسپوتنیک - دو سال پیش در کنفرانسی با عنوان "اسلام سیاسی پس از شکست داعش" در اردن شرکت داشتم و در این کنفرانس تعداد زیادی از رهبران وفعالان اسلامگرا از سرتاسر جهان اسلام دعوت بودند.

کنفرانس توسط یک مرکز مطالعات آلمانی در امان پایتخت اردن برگزار شده بود.

فرصتی بود تا بشود با دیدگاه های بسیاری از فعالین اسلامگرا از جمله گروه های جهادی به بحث و تبادل نظر بپردازیم بحث و تبادل و برخی که اعضای سابق داعش یا طالبان یا اخوان المسلمین و یا القاعده و یا سلفی وهابی بودند نیز در این کنفرانس شرکت داشتند و دیدگاه های خود را مطرح می کردند.

بنده به عنوان تنها نماینده یک کشور شیعی در این مراسم حضور داشتم و برخی از برگزار کنندگان کنفرانس دلواپس بودند چون دیدگاه های طرف های دیگر ممکن است با دیدگاه های ما مختلف باشد کار به تشنج و درگیری کشیده شود و مدام سعی می کردند تا سخنرانی من را عقب بیاندازند مبادا کار به تشنج کشیده شود و منتظر بودند رهبران فرقه هایی که دیدگاه های بسیار منفی نسبت به شیعیان داشتند را به بهانه مثلا استراحت بیرون ببرند تا بنده سخنرانی کنم و بعد برگردند.

 ویروس کرونا در ایران  - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
سخنگوی وزارت خارجه ایران: "ما در نیت آمریکایی ها همواره شک داریم"

در واقع هم بسیاری از شرکت کنندگان مواضع بسیار منفی و خصومت وار بر علیه شیعیان داشتند، من اصرار کردم که حتما سخنرانی من سر نوبت انجام شوم و آنها نیز اصرار داشتند که حتما سر سخنرانی من حضور داشته باشند.

من می توانستم پاسخ آنها را بدهم و یا اینکه در سخنرانی خود به سمت ایجاد وحدت روی بیاورم.

با توجه به اینکه سالها در میان طرفداران این دیدگاه های سیاسی در لبنان و سوریه زندگی کرده بودم و کاملا با تفکر آنها آشنا بودم ترجیح دادم سخنرانی خود را به سمت ایجاد وحدت میان مذاهب پیش ببرم.

وقتی که در مورد مشترکات مسلمانان سخنرانی کردم و نکاتی که برادران اهل تسنن نسبت به آن حساسیت داشتند را باز کردم و به جای اینکه با آنها خصومت کنم راه همدلی را انتخاب کردم همان هایی که تا چند دقیقه قبل انتقادات بسیار شدیدی نسبت به شیعیان داشتند بلند شدند و چند تایشان روی سکو آمدند و با من روبوسی کردند.

دیپلمات هایی که از کشورهای دیگر حضور داشتند تعجب کردند و همه سوال می کردند ماجرا چیست مگر اینها با هم از نظر ایدئولوژیک اختلاف ندارند، من مجددا پشت تریبون رفتم و به آنها گفتم اگر اینجا آمدید تا دعوای ما را ببینید وقتتان را تلف کردید ما هیچ دعوایی با هم نداریم، اختلاف ما فقط در باره این است که شماها را چگونه از سرزمین های خودمان بیرون کنیم.

رهبر حشدالشعبى: قیمت خون سردار سلیمانى خروج آمریكا از منطقه است - اسپوتنیک ایران
رهبر حشدالشعبى: قیمت خون سردار سلیمانى خروج آمریكا از منطقه است

آنهایی هم که آنجا بودند همه تایید کردند.

به هر صورت این ماجرا بهانه ای شد برای اینکه ما بتوانیم سر میز شام همه با هم بنشینیم شیعه و سنی ، سلفی و صوفی، اخوانی و غیر اخوانی.

بحث اصلی ای که میان همه مشترک بود این بود که جنگ هایی که در منطقه راه افتاده و منجر به کشت و کشتار میان مسلمانان گشته همه اش به این دلیل است که آمریکا و اسراییل می خواهند مسلمانان را به جان هم بیاندازند و از اختلافات آنها نهایت سوء استفاده را انجام می دهند.

همه هم در مورد اینکه چگونه می شود از شر آمریکا و ذیل آن یعنی اسراییل خلاص شد صحبت می کردند.

برخی باور داشتند که باید مستقیم با آمریکایی ها درگیر شد و برخی دیگر باور داشتند حکامی که عامل آمریکا هستند را باید اول از بین برد.

تنها نکته ای که همه گروه های اهل تسنن با آن موافق بودند و از ایران و شیعیان در مورد آن انتقاد داشتند این بود که در عراق گروه های طرفدار شیعیان تلاش می کنند با آمریکایی ها مدارا و تعامل کنند در حالی که مدارا با آمریکایی ها در نهایت به ضرر آنها تمام خواهد شد.

آنها همه باور داشتند که تنها راه بیرون راندن آمریکایی ها از عراق و منطقه ریختن خون سربازان آنها است و باید هر چه قدر بتوان آمریکایی کشت تا آمریکایی ها از منطقه خارج شوند.

کمیته بین الملل دومای روسیه: امتناع آمریکا در خروج از عراق به معنی اشغال این کشور می باشد - اسپوتنیک ایران
کمیته بین الملل دومای روسیه: امتناع آمریکا در خروج از عراق به معنی اشغال این کشور می باشد

در آن زمان گروه های شیعی عراق تشخیص داده بودند تا با استفاده از ابزار سیاسی آمریکایی ها را از کشور خود خارج کنند و در مبارزه با داعش با آنها به صورت غیر مستقیم همکاری داشتند.

حوادث اخیر در عراق نشان داد که ظاهرا راهی جز ریختن خون آمریکایی ها در عراق نیست و سربازان آمریکایی که ایستاده وارد عراق شدند باید همه خوابیده از عراق خارج شوند تا سیاست مداران آمریکایی مجبور شوند واقعا نیروهای خود را از عراق خارج کنند.

مشاهده می کنیم در ابتدای آمریکایی ها حملات خود بر علیه مواضع الحشد الشعبی را بی سر و صدا انجام می دادند و حاضر نبودند مسئولیت حمله ها را بپذیرند.

وقتی که دیدند واکنشی نسبت به آنها نمی شود جری تر شدند و ابتدا حمله به مواضع الحشد الشعبی را گردن گرفتند.

باز هم وقتی که واکنشی مشاهده نکردند اقدام به حمله به شهید سلیمانی و شهید ابو مهدی المهندس و هیات همراهشان نمودند.

مشاهده می کنیم با دریافت اولین ضربه آنها خود را جمع و جور کردند اما مجددا پس از انتشار ویروس کرونا در ایران امیدوار شدند که جبهه مقاومت ضعیف شده باشد و شروع کردند به مواضع الحشد الشعبی حمله کردند.

حال اینبار که الحشد الشعبی واکنش نشان داده مشاهده می کنیم انتقادات به سیاست ترامپ در منطقه درون آمریکا افزایش یافته و دولت آمریکا در فشار قرار گرفته.

به این ترتیب می توانم بگویم برادران اهل سنت در این مورد بسیار درست می گفتند، تنها راه مبارزه با آمریکایی ها این است که خون سربازانشان ریخته شود، هیچ مذاکره و گفتگویی با آنها جواب نمی دهد و به هیچ وجه نباید توقع داشت که با راهکار های سیاسی بشود آنها را از منطقه خارج کرد.

آنها هفت و نیم هزار میلیارد دلار خرج نکردند تا به این منطقه لشکر کشی کنند و راحت از این منطقه خارج شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала