کمیته بین الملل دومای روسیه: امتناع آمریکا در خروج از عراق به معنی اشغال این کشور می باشد

© AP Photoکمیته بین الملل دومای روسیه: امتناع آمریکا در خروج از عراق به معنی اشغال این کشور می باشد
کمیته بین الملل دومای روسیه: امتناع آمریکا در خروج از عراق به معنی اشغال این کشور می باشد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس کمیته بین الملل دومای روسیه، لئونید سلوتسکی یادآوری می کند که از ابتدا کسی نیروهای آمریکایی را به آمریکا دعوت نکرده است.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس کمیته بین الملل دومای روسیه، لئونید سلوتسکی  در روز دوشنبه در توئیتر خود نوشت: " بیانیه ترامپ درباره تحریم ها علیه عراق  "ما نخواهیم رفت تا زمانی که هزینه ها به ما پرداخت نشود." سخنان اشغالگر است.  از ایتدا کسی ایالات متحده ابتدا را به آنجا دعوت نکرده است. تداوم حضور نیروها در قلمرو کشور (عراق) مخالف خواست مردم، برابر با اشغالگری است."

بررسی اخراج نیروهای آمریکایی درمجلس عراق - اسپوتنیک ایران
بررسی اخراج نیروهای خارجی درمجلس عراق

پیش از این، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای تصمیم به اخراج نیروهای آمریکایی، عراق را تهدید به اعمال تحریم های شدید کرد.

وی در بازگشت از تعطیلات خود در هواپیمای ریاست جمهوری گفت: "اگر آنها موضعی خصمانه و غیرقابل قبول برای ما داشته باشند، ما تحریم های بسیار جدی را اعمال خواهیم کرد."

وی خاطرنشان کرد: " این تحریم ها بسیار سخت تر از تحریم ها علیه ایران خواهند بود."

ترامپ همچنین گفت که ایالات متحده تا زمانی که بغداد مبلغ میلیاردها دلار برای یک پایگاه هوایی نظامی ساخته شده توسط آمریکا را نپردازد، نیروهای خود را از عراق خارج نمی کند.

همانطور که گزارش شد، اخیرا پارلمان عراق قطعنامه ای را تصویب کرد که از دولت می خواهد تا اقدامات لازم را برای خروج نیروهای خارجی از قلمرو عراق انجام دهد و همکاری با ائتلاف بین المللی را که علیه داعش مبارزه می کند، متوقف کند.

انگیزه این تصمیم، عملیات ارتش آمریكا در عراق بود كه موجب كشته شدن فرمانده نیروهای ویژه قدس سپاه ایران، قاسم سلیمانی و معاون نیروهای بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) ابو مهدی المهندس شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала