ترامپ در آمریکا وضعیت اضطراری اعلام کرد

© REUTERS / Jonathan Ernstترامپ در آمریکا وضعیت اضطراری اعلام کرد
ترامپ در آمریکا وضعیت اضطراری اعلام کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور آمریکا، برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در این کشور، وضعیت اضطراری اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در نشست خبری خود برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در این کشور، وضعیت اضطراری اعلام کرد.

ادامه پیشروی کرونا در آمریکا: رکورد جدید - اسپوتنیک ایران
تعداد باورنکردنی مبتلایان به کرونا در یکی از ایالات آمریکا

ترامپ افزود، دولت آمریکا می‌تواند با اعلام وضعیت فوق‌العاده تا 50 میلیارد دلار را به اقدامات لازم برای مقابله با بحران اختصاص دهد. با این اقدام مقررات بیمه درمانی سهلگیرانه‌تر می‌شود و ساخت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی جدید و همچنین آزمایش‌ برای شیوه‌های درمانی جدید تسریع می‌یابد.

دونالد ترامپ همچنین اعلام کرد که اقتدار بیشتری به مقامات و مسئولان بهداشت آمریکا می‌دهد تا در سطح ایالتی و محلی دست به تصمیم‌ گیری بزنند.

اعلام وضعیت اضطراری در وهله اول به دولت این امکان را می دهد تا سریعتر منابع لازم را برای مبارزه با بیماری در همه ایالت ها اختصاص دهد. پیش از این وضعیت اضطراری در سطح ایالت اعلام شده بود.شده بود.

همچنین گزارش شده که دولت آمریکا تعطیلی مراکز آموزشی، ممنوعیت برگزاری مراسمات و برنامه های بزرگ را ادامه داده و بسیاری از کنفرانس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند.

پیش از این تيدروس آدهانوم گیریسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که شیوع ویروس جدید کرونا در جهان به یک بیماری همه گیر تبدیل شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала