گزارش و تحلیل

دروغ های شاخدار "کلاه سفید ها" درباره "ددمنشی های" ارتش دولتی سوریه در حلب

© Sputnik / Ali HassanСирийский военный и жители в восточном Алеппо
Сирийский военный и жители в восточном Алеппо - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رسانه های غربی با استناد یا به باصطلاح دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن یا با استناد به باصطلاح کلاه سفید ها درباره "ددمنشی های" ارتش دولتی سوریه در حلب از جمله اعدام های افراد غیر نظامی و دستگیری ها سخن می گویند.

به گزارش اسپوتنیک، این دروغ های شاخدار در حالی گفته می شود که بسیاری از مردم در حلب به خاطر دارند که این باصطلاح "مدافعان حقوق بشر" بالافاصله پس از خاموش شدن دوربین ها خانه های مردم را غصب کرده و آنهارا به زیر آوارها پرت می کردند. "کلاه سفید ها" چه کسانی هستند؟

Эвакуированные из Алеппо люди, Сирия - اسپوتنیک ایران
چگونه رسانه ها و صفحه های فیس بوک عربی، تلاش می کنند تا پیروزی حلب را بی ارزش جلوه دهند (+عکس)
جزئیات وحشتناکی نقل می شود که مثل اینکه از فیلم های ترسناک باشد. نیویورک تایمز از سرکوب افراد غیرنظامی از سوی ارتش سوریه و تیرباران ها در زیرزمین ها سخن می گوید. روزنامه Die Zeit آزاد سازی حلب را چنان وحشی گری می داند که کل  بشریت باید به خاطر آن شرمگین باشد. روزنامه "نیویورکر" از اعدام ها و بازداشت های دسته جمعی و بی غدا بودن و بی خانمانی مردم سخن می گوید.
فورا مراکز انسان دوستانه و بیمارستان های سیاری به خاطر می آید که روسیه در حلب دایر کرده است. همچنین اینکه آمریکا و کشور های اروپایی در کمک به افراد غیرنظامی در سوریه شرکت ندارند.
روزنامه نگاران در دفاتر آرام در برلین و نیویورک نه به خبرنگاران خودی بلکه به باصطلاح دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن به عنوان منبع اصلی استناد می کنند. همچنین به سازمان "کلاه سفید ها" استناد می شود که ساکنان معمولی حلب یا اصلا درباره شان نشنیده اند یا نظر خوبی درباره آنها ندارند.
ЗВЕРСТВА В АЛЕППО - اسپوتنیک ایران
کارشناسان مستقل اخبار منتشره درباره دد منشی ها در حلب را تأئید نمی کنند
در فیلم های گرفته شده در خیابان های حلب دیده می شود که هزاران نفر به خاطر پیروزی شادی می کنند و به نزد نظامیان دولتی می آیند. آنها امیدوار سپری شدن دوره خشونت و ترس هستند. تا به حال بیش از 5 هزار نفر به خانه های خود برگشته اند اما مثلا سازمان ملل واکنش دیگری نشان می دهد. در آنجا از آزاد سازی حلب به هیچ وجه خوشحال نیستند.
کریگ مورای، سفیر سابق بریتانیا اظهار داشت: " به نظر من واکنش برخی از ناظران غربی بسیار عجیب است. آنها رویدا رخ داده را شکست وحشتناکی می دانند. نمی توانم درک کنم که چگونه می توان به خاطر قطع خونریزی ابراز نارضایتی کرد. قبلا واقعا نه در غرب بلکه در شرق حلب واقعا خونریزی جریان داشت. فقط کسانی می توانند خواستار ادامه نبردها باشند که پیروزی اسلام گرایان را بخواهند".
جیمز لمژریر ، افسر سابق ارتش بریتانیا و دیرتر مزدور گروه موسوم به اولیوا بنیانگذار کلاه سفید ها است.گروه "اولیوا" یک شرکت نظامی دارای روابط نزدیک با شرکت نظامی خصوصی معروف Blackwater Academy است که سفارشات پنتاگون و دولت امریکا را اجرا می کرد. جیمز لمژریر مامور اطلاعات نظامی بریتانیا است که در بوسنی، کوزوو، عراق، لبنان و فلسطین "کار" و سناریو "بپا کردن جنگ" را اجرا کرده است. کلاه سفید ها از اسپانسرهای خود بیش از صد میلیون دلار کمک دریافت کرده اند و آمریکا اسپانسر اصلی آنها است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала