عملیات ویژه روسیه در اوکراین

اسرائیل: اطلاعات سرنگونی پهپادها را به اوکراین می دهیم

نیویورک تایمز به نقل از یک مقام اوکراینی ناشناس می نویسد که اسرائیل اطلاعات مورد نیاز برای مبارزه با هواپیماهای بدون سرنشین را در اختیار اوکراین قرار داده است.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، نیویورک تایمز به نقل از یک مقام اوکراینی ناشناس می نویسد که اسرائیل اطلاعات مورد نیاز برای مبارزه با پهپادها را به کی یف داده است.
پیش از این، بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل در نشستی با سفرای اتحادیه اروپا گفته بود که اسرائیل به دلایل عملیاتی به اوکراین تسلیحات نمی‌دهد، علی‌رغم اینکه دولت یهود به حمایت از کی یف از طریق کمک‌های بشردوستانه ادامه می‌دهد.
علاوه بر این، گانتز قول داد که اسرائیل به اوکراین برای توسعه سیستم‌های هشدار اولیه مدنی برای گلوله باران کمک خواهد کرد، که برای آن اسرائیل از اوکراینی‌ها اطلاعاتی در مورد نیاز به سیستم‌های دفاع هوایی درخواست کرده بود.
وزیر دفاع اسرائیل: به اوکراین سلاح نخواهیم داد
به گفته یک مقام اوکراینی که در یک یانیه ای غیررسمی گزارش داده بود: این داده ها "برای سرنگونی هواپیماهای بدون سرنشین مفید است."
به گفته مشاور وزیر دفاع اوکراین، یوری ساک، اسرائیل با امتناع از کمک فعالتر به اوکراین برای مقابله با هواپیماهای بدون سرنشین، خود را از این فرصت برای تقویت تاکتیک های مبارزه با تهدیدات در قلمرو خود محروم می کند.
بحث و گفتگو